۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۱۳۵

اردوی فرهنگی زیارتی طلاب آذربایجان شرقی به تهران و قم

خبرگزاری رسا ـ اردوی فرهنگی زیارتی طلاب تبریز، عجب شیر، هشترود، بناب، مراغه و اهر به مقصد تهران و قم آغاز شد.
ارتحال امام خميني(ه)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با بیست چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) اردوی فرهنگی زیارتی طلاب تبریز، عجب شیر، هشترود، بناب، مراغه و اهر طلاب به همت معاونت فرهنگی حوزه و سازمان بسیج طلاب استان برگزار می شود.


حجت الاسلام جوادی، معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار رسا با بیان این‌که اردوی فرهنگی زیارتی طلاب استان با هدف تجدید میثاق با آرمان های امام امت و زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) برگزار می شود، اظهار داشت: این کاروان با حضور 140 نفر از طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان شب گذشته پس از مراسم عزاداری به سمت تهران حرکت کرد.


وی با بیان این‌که طلاب پس از حضور در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) عازم شهر مقدس قم خواند شد، تصریح کرد: طلاب علوم دینی استان پس از زیارت مرقد حضرت معصومه(س) در جلسات اخلاقی و معرفتی اساتید حوزوی شرکت کرده و با معارف اهل بیت عصمت و طهارت آشنا خواهند شد.


حجت الاسلام جوادی برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم(ع)، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی نشست های بحث و گفت‌وگو پیرامون مسائل جاری کشور، مباحثه درسی و بازدید از حوزه علمیه قم را از دیگر برنامه های این اردوی زیارتی برشمرد و گفت: در طول مسیر نیز برنامه‌های مختلف در توقف‌گاه های بین راهی ویژه طلاب تدارک دیده شده است.


معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت 14 و 15 خرداد پرداخت و اظهار داشت: دو مسابقه پیامکی و آشنایی با سیره امام خمینی(ره) تدارک دیده شد که از سوی مدیریت مدرسه جوایزی به برندگان اهدا خواهد شد.


بنابراین گزارش، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز نیز پیش از این از برگزاری اردوی زیارتی عتبات عالیات عراق ویژه طلاب مدارس علمیه تبریز خبر داده بود که هم اکنون مراحل نام‌نویسی از علاقه‌مندان به شرکت در این سفر زیارتی انجام می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات