۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۷۰۱۴۳
امام جمعه بناب:

اندیشه‌های وحدت‌گرایانه امام راحل نجات‌بخش است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: تحقق امت واحده اوج اندیشه متعالی و الهی امام بود، چراکه وحدت مسلمانان بزرگ‌ترین حربه در برابر جهان استکبار محسوب می شود.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که با حضور طلاب و استادان حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) همراه بود، اظهار داشت: امام راحل توانست معادلات سیاسی تحمیل شده از سوی غرب بر جهانیان را برهم زده و حاکمیت کلمه الله را تحقق عینی بخشد.


وی با تشریح ابعاد مختلف شخصیتی امام راحل خاطرنشان کرد: آن فیلسوف مجاهد در برهه ای از زمان توانست اسلام را به متن جامعه بازگرداند که استعمارگران تلاش می کردند برای همیشه با منزوی کردن اسلام ناب محمدی(ص) بتوانند به راحتی بشریت را تسخیر و دنیا را به اسارت بکشانند.


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که نهضت حسینی امام خمینی خط بطلانی بر نظریه های ضددینی اندیشمندان غربی بود، گفت: هنر امام احیای ارزش های الهی در دورانی بود که غرب دین را افیون بشریت می دانست و همواره بر طبل جدایی دین از سیاست می کوبید.


امام جمعه بناب یادآور شد: اگر شهید مدرس بر مسأله « سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست » تأکید داشت، امام بر تحقق آن مجاهدت کرد و در نهایت با پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی حکومت دینی و ولایی مدل جدیدی از حکومت را به جهانیان عرضه و ثابت کرد که سیاست ما عین دیانت ماست.


وی با اشاره به تفکرات وحدت‌گرایانه امام راحل، گفت: تحقق امت واحده اوج اندیشه متعالی و الهی امام بود، چراکه وحدت مسلمانان بزرگ‌ترین حربه در برابر جهان استکبار محسوب می شود، به عبارت دیگر امام راحل چنان عزت، عظمت و هیبتی به مسلمانان داد که امروز آنها هر کجای دنیا که زندگی می کنند، احساس غرور به مسلمان بودن خود دارند.


حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که امام خمینی(ره) روحیه خودباوری و « ما می توانیم » را در امت اسلامی و مردم ایران احیا کرد، گفت: در سایه همین روحیه خودباوری، هفته آینده شاهد برگزاری انتخاباتی بزرگ، آزاد، مستقل و دشمن‌شکن خواهیم بود. انتخاباتی که خط بطلان بر تحریم های اقتصادی غرب خواهد بود.


وی در پایان بزرگ‌ترین میراث ارزشمند امام راحل را اصل ولایت مطلقه فقیه دانست و با اشاره به این‎که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بینش و نگرش جدید در فقاهت و تفکر ناب شیعی ایجاد کرد، اظهار داشت: اصل ولایت فقیه و تبعیت از رهبری ضامن بقا و داوم ارزش ها و آرمان های انقلاب، امام و شهدا است./935/پ202/س

ارسال نظرات