۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۷۰۱۵۵
آیت الله خاتمی:

نرمش ایران در دوران اصلاحات به ضرر کشور تمام شد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: جای تأسف است که برخی از نامزدهای ریاست جمهوری حاضر به جمع آوری آرای مردم به هر قیمتی هستند، باید به جای غرب باوری، خودباوری ملی را در میان مردم ترویج داد.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز، به تشریح سیره و زندگانی آن رهبر فقد و فرزانه پرداخت و اظهار داشت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حاصل عمر پربرکت امام خمینی (ره) است.


وی با بیان این‌که خدامحوری، ولایت مداری و قانون مداری همواره مورد تأکید امام راحل بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی نه تنها در حوزه فقه، اصول، عرفان و اخلاق برجسته بود، بلکه در عرصه سیاست نیز توانست شرق و غرب را به تحسین وادارد، چنین شخصیتی بایستی الگوی سیاسیون قرار گیرد. راه امام تنها با عمل به توصیه‌های امام و تبعیت از ولایت تداوم می یابد.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که تشکیل حکومت دینی آرزوی انبیای الهی بوده است، گفت: امام خمینی(ره) نیز در مسیر انبیا و اولیای الهی از ابتدای نهضت خود به دنبال تشکیل حکومت دینی بود که در نهایت به مدد الهی توانست معادلات شرق و غرب و عالم را برهم زند، چنانکه امام فروپاشی کمونیست شوروی و سوسیال دموکراسی غرب را پیش بینی کرده بود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صدور انقلاب اسلامی ایران را از دیگر اهداف امام خمینی دانست و افزود: اگر امروز شاهد بیداری امت اسلامی و خیزش علیه رژیم ها مستکبر و دیکتاتوری هستیم، همه از برکات رهنمودهای امام راحل و رهبری است، انقلاب اسلامی منشأ خیرات و برکات بسیاری است که باید پاس داشت.


وی پاسداری از نعمت انقلاب اسلامی و رهبری الهی را حضور در انتخابات دانست و گفت: طبق آیات قرآنی حضور در انتخابات 24 خرداد ماه مصداق عمل صالح است، در حقیقت حضور در انتخابات گامی در جهت حفظ و ثبات ارزش های الهی و شعائر اسلامی است که بایستی با بصیرت و شناخت همراه باشد.


نرمش ایران در دوران اصلاحات به ضرر کشور تمام شد


آیت الله خاتمی در ادامه با انتقاد از سیاه‌نمایی تبلیغاتی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در نطق های مختلف خود چنان وانمود می کنند که انگار کشور خرابه بوده و فقط آنها هستند که می توانند ناجی مسائل اقتصادی باشند.


وی ادامه داد: جای تأسف است که برخی از نامزدهای ریاست جمهوری حاضر به جمع آوری آرای مردم به هر قیمتی هستند، باید به جای غرب باوری، خودباوری ملی را در میان مردم ترویج داد، بدانید که غرب به هیچ عنوان سر آشتی با شما نداشته و نخواهد داشت، چراکه در دوران اصلاحات که انعطاف بیشتری از سوی ایران داده شد، مشکلات حل نشد.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نرمش ایران در دوران اصلاحات به ضرر کشور تمام شد، گفت: غرب در آن دوران ایران را محور شرارت خواند که تهدیدات در همان دوران آغاز شد و شدت یافت، کسانی که امروز دم از غرب و تنش زدایی می زنند، مرادشان این است که مشکلات کشور با تعامل با غرب حل می شود، مگر تجربه گذشته آنان درس عبرت نشده است؟.


انتقاد آری اما بی انصافی هرگز


وی ادامه داد: آن نامزدهای انتخاباتی که از هم اکنون چراغ سبز به آمریکا نشان می دهند، باید بدانند پرونده آمریکا فقط و فقط در دست رهبری بوده و هیچ فردی حق اظهار نظر در این باره را ندارد، البته جای تاسف است که برخی دیگر از نامزدها حتی فتنه گران را تحویل می گیرند و شعار اعتدال سر می دهند.


آیت الله خاتمی با تأکید بر این‌که اعتدال مورد تاکید اسلام است، اما مراد این عده از طرح شعار اعتدال، نادیده گرفتن اعمال فتنه‌گران و ساکتین فتنه 88 است، افزود: رابطه با غرب حلال مشکلات اقتصادی کشور نیست، اگر آنها حلال مشکلات بودند، فکری به حال و روز خود می کردند، شعار اصلی این است که انتقاد آری اما بی انصافی هرگز.


 وی تشویش اذهان عمومی را مصداق بداخلاقی در انتخابات دانست و افزود: برخی از نامزدهای انتخاباتی به گونه ای سخن می گویند که گویی بعد از پیروزی در انتخابات معجزه خواهند کرد، این افراد خود می دانند که رفع مشکلاتی چون بیکاری و گرانی نیازمند زمان بوده و به راحتی قابل حل و فصل نیست./935/پ201/س

ارسال نظرات