۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۷۰۳۰۹
مدیر مرکز فقهی جوادالائمه:

ترغیب مردم به حماسه سیاسی ریشه در نهضت امام خمینی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تقوی با بیان این که رهنمودها و سفارش های امام راحل امروزه از سوی رهبر انقلاب به خوبی پی گیری می شود، گفت: اقتدار نظام، اقتدار رهبری، اقتدار ارتش و سپاه، اقتدار مسؤولان قوی در داخل و خارج کشور و همه مجامع با حضور مردم عزیز در ایجاد حماسه سیاسی در 24 خرداد 92 رقم خواهد خورد.
ترغیب مردم به حماسه سیاسی ریشه در نهضت امام خمینی دارد

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: در قرن اخیر شخصی فقهی و اصولی همچون امام خمینی(ره) نداشته ایم امام مجدّد حیات مرجعیت شیعه بودند، نوگرایی و به‌روز بودن در فتوی و کرسی فقه در تحریر الوسیله امام موج می‌زند همچنان که در مباحث روایی اگر کسی چهل حدیث امام را بفهمد عالم است و یا اگر کسی بتواند بر فهم کتاب جنود عقل و جهل مسلط شود بحق باید گفت دانشمند است.

مدیر مرکز فقهی جوادالائمه(ع) بیان داشت: در حوزه علمیه در صد سال اخیر جامعیت امام در مردم شناسی و تسلط کامل بر تفکرات اقوام مختلف، ملل گوناگون و فرق و مذاهب متفاوت و متضاد ستودنی و بی بدیل است.

وی افزود: مرجعی که در فقه حرف اول را بزند و در اصول، فلسفه، کلام، حدیث و در مباحث سیاسی چالش در سیاست سیاستمداران عالم ایجاد کند، امام است.

همزمانی 15 خرداد با شهادت امام کاظم(ع) و نکات مشترک

حجت الاسلام تقوی ابراز داشت: اتفاق جالبی که امسال رخ داد همزمانی 15 خرداد و شهادت حضرت موسی بن جعفر امام هفتم شیعیان جهان است که بجاست به اشتراکات این موضوع مهم تاریخی اسلامی پرداخته شود و ابعاد مختلف و مشترکات بین این دوجریان مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: اشتراکات فراوانی وجود دارد که به یقین می طلبد رسانه‌های گفتاری، دیداری و نوشتاری و فضای مجازی به این مطلب بپردازند و به صورت تحلیلی و تفسیری قضیه را مورد بررسی قرار دهند.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان بیان داشت: هارون الرشید با سخت گیری بر امام هفتم با شیوه‌های مختلف می خواست فریاد حق طلبانه امام را به سکوت بکشاند. تحمل سال های سخت زندان و شکنجه های سخت و دشوار از سوی امام از یک سو و یکه تازی‌های هارون از سویی دیگر که اطمینان داشت به این که با زندانی‌کردن امام اوضاع به نفع او تغییر مسیر خواهد داد.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان افزود: هارون با قدرت به ابر می گفت در کجا خواهی بارید که تحت تسلط من نباشد که امام از زندان برای او پیام فرستادن که آن آفتابی که بر بام زندان من می تابد بر بام قصر تو هم می تابد و این مطلب دارای پیام های متعدی است که یکی می تواند این باشد که با صبر می توان به ظفر دست یافت.

حجت الاسلام تقوی ابراز داشت: و حدود پس از 15 و یا 14 سال طومار حکومت هارون در هم پیچیده می شود و بلکه ریشه های حکومت بنی عباس خشکیده شود. 14 سال صبرو تحمل مشکلات و به ثمر نشاندن احکام اسلام و موفقیت فرهنگ دینی والای ائمه اطهار(ع) سبب این کار می شود.

وی افزود:  در جریان 15 خرداد وجه اشتراک با شهادت موسی بن جعفر(ع) این که در 15 خرداد 42 رژیم با کمال قدرت و خودخواهی در فیضیه حمام خون به پا کرد و جنایت را تا سرحد بی نهایت به پیش و با تبعید امام خمینی(ره) جشن‌های 2500 ساله را سامان دهی کرد و در تخت جمشید گفت کوروش آسوده بخواب ما بیداریم. در همان مقطع که رژیم بر این باور بود که همه امور به نفع او به پیش می رود پیام های مکرر امام از تبعیدگاه ترکیه و عراق می رسد که «ان الله مع الصابرین» یا «ان تنصر الله ینصرکم» و آن جمله معروف امام که جزء جملات تک عالم است که امام فرمودند یاران من به دنیا نیامده اند و یا در گهواره اند، این جمله بود که در تاریخ ثبت شد.

مدیر مرکز فقهی جوادالائمه بیان داشت: از خرداد 42 تا بهمن 57 حدود 15 سال فاصله شد که این بار هم امام خمینی(ره) مثل صبر جد بزرگوارشان موسی بن جعفر از پا ننشست و درخت مقاومت ثمر داد و رژیمی که خودش را به آرام خوابیدن دعوت می کرد درهم کوبید و رژیم 2500 ساله را به زباله دان تاریخ انداخت.

 حماسه سیاسی خواست نهضت و امام است

 عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان گفت: آنچه این دو قیام و نهضت و به خصوص روح بلند خمینی کبیر از ما می خواهد حضور یکپارچه و هماهنگ در پای صندوق های رأی و ایجاد حماسه سیاسی مد نظر رهبری معظم انقلاب است که قطعا خشنودی همه کسانی که در طول تاریخ جان و مال و هستی خود را فدای دین کرده در این مهم که این حماسه خلق شود تحقق می یابد.

حجت الاسلام تقوی ابراز داشت: اقتدار نظام، اقتدار رهبری، اقتدار ارتش و سپاه، اقتدار مسؤولان قوی در داخل و خارج کشور و همه مجامع با حضور مردم عزیز در ایجاد حماسه سیاسی در 24 خرداد 92 رقم خواهد خورد و امروز اگر امام بود نیز همین رهنمودهای مقام معظم رهبری را مطرح می فرمود که با حضور گسترده و یکپارچه در انتخابات 92 حماسه ای سیاسی رقم بزنیم.

وی افزود: آنچه در مردم عزیز می بینیم این است که همان گونه که قبل از نیمه شب مهیای نماز شب می شوند و همان گونه که با وضو گرفتن قبل از وقت  مهیا برای فریضه نماز می شوند. همان گونه نیز لحظه شماری می کنند و مهیا می شوند برای اطاعت از ولی امر مسلمین و خلق حماسه سیاسی در تاریخ انقلاب که دنباله روی 15 خرداد 42 و قیام امام خمینی(ره) است.

 ولایت فقیه بهترین مدل حکومتی جهان

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان در ادامه بیان داشت: تدوین قانون اساسی که می تواند جهان را اداره کند و برتری خود را بر تمام قوانین دنیا به نمایش بگذارد از سوی امام خمینی به رشته تحریر درآمد ولایت فقیه امام خمینی که حاصل دوران تبعید امام و محصول حضور امام در جوار بارگاه مولی الموحدین در نجف اشرف است ارائه کننده بهترین نظام حکومتی جهان است.

 وی افزود: دوران زندگی امام خمینی(ره) بهترین تفسیر سوره کوثر بود اگر چه در گذشته نیز فحول فقها از سلاله پاک حضرت صدیقه طاهره خوش درخشیدند؛ اما به حق می توان گفت بهترین امید را به جهان اسلام خمینی کبیر داد و این همان ادامه تفسیر انا اعطیناک الکوثر است.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان ابراز داشت: امام خمینی شخصیتی فراملی، فراقومی و فرامذهبی دارد و جزء معدود شخصیت های مذهبی جهان بود که مرزهای جهانی را درنوردید و قلوب عالمیان را از همه طیف ها به شکار اخلاق خود در آورد. به یقین از ابتدای زندگی خمینی عزیز تا انتها در این نزدیک به یک قرن حیات نورانی، نکته ای یافت نمی شود که بتوان نام منفی برآن گذاشت.

وی بیان داشت: امام خمینی شخصیتی کم نظیر بود که وقتی به تفسیر سوره حمد همت گذاشت متفکران عالم و اندیشمندان انگشت حیرت به دندان گرفتند و مفسران به تفسیر جمله به جمله امام به بحث و گفت و گو و مناظره پرداختند. وقتی امام برای عامه مردم سخن می گفت مردم کوچه و بازار و شهر و دشت و صحرا با هر فرهنگی، عالم و عامی همه آن جملات را بخوبی درک می کردند  به صورتی که گوئی سال ها هم فکر و هم زبان بوده اند.

قیام امام دنباله روی بعثت پیامبر

 مدیر مرکز فقهی جوادالائمه در پایان با اشاره به بعثت رسول اکرم(ص) گفت: اگر بعث پیامبر اکرم در سکوت و جهل عرب و نقطه تاریک حیات بشریت خورشید هدایت شد و جمله « قولوا لا اله الله تفلحوا» راه بشریت را عوض کرد و کنتم خیر امت شکل گرفت 15 خرداد و متفکرآن یعنی خمینی کبیر در تاریکی جهل غرب و شرق از شرق جهان و مظلوم ترین و بحق ترین فرهنگ دینی، خورشید فروزان نجات جهل غرب و شرق  عالم شد. به گونه ای که سوسیالیست شرق به زباله دان  تاریخ پیوست و امپریالیست غرب در ورطه نابودی و ورشکستگی افتاد. این قیام امام و انقلاب وی در حقیقت دنباله روی همان بعثت پیامبر اکرم (ص) است./933/ت301/س

ارسال نظرات