۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۷۰۳۱۱

اختتامیه هفتمین همایش بین المللی پژوهش‎های قرآنی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر هفتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی تدبر را غایت و غرض نزول قرآن کریم دانست و اظهار داشت: امروزه خلأ همیشگی جوامع اسلامی کم‌توجهی به امر تدبر، تبیین و پژوهش‌های قرآنی است.
دبير هفتمين همايش بين‌المللي پژوهش‌هاي قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد اکبری، دبیر هفتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی صبح امروز پنج شنبه شانزدهم خرداد ماه در اختتامیه این همایش در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با اشاره به این‌که خداوند در قرآن با جمال، کمال، اسماء حسنی و صفاتش ظهور کرده است، بیان داشت: مردم به‌دلیل‌ این‌که بصر دارند اما بصیرت ندارند، جمال، کمال و اسماء الهی خدا را نمی‌بینند.

 

وی تدبر را غایت و غرض نزول قرآن کریم دانست و اظهار داشت: امروزه خلأ همیشگی جوامع اسلامی کم‌توجهی به امر تدبر، تبیین و پژوهش‌های قرآنی است.

 

حجت‌الاسلام اکبری هفتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی را دارای نوآوری‌های قابل توجهی عنوان کرد و گفت: متولی و متصدی همه برنامه‌های این همایش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است اما در دوره‌های پیش حضور این دانشگاه کم‌رنگ بوده است.

 

دبیر هفتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی، چاپ پنج مقاله برتر این همایش در مجلات علمی و پژوهشی رسمی و قابل اعتبار کشور را یکی از نوآوری‌های این دوره از همایش عنوان کرد و ابراز داشت: این تصمیم در هیأت علمی همایش گرفته شد که خدمتی به جامعه حوزوی، دانشگاهی، پژوهشی و قرآنی کشور است و همچنین مقالات دیگر هم در کتاب دیگری به چاپ می‌رسد.

 

وی مشارکت بیش از ده مرکز حوزوی و دانشگاهی با سابقه و بزرگ کشور را از دیگر نوآوری‌های این دوره از همایش دانست و اظهار داشت: حوزه علمیه مقدسه قم، جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه‌های امام صادق(ع)، علوم اسلامی رضوی، امام حسین(ع)، علامه طباطبایی(ره)، علوم و معارف قرآن، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور و مراکز دیگر دانشگاهی و پژوهشی در برگزاری این همایش مشارکت داشتند.

 

حجت‌الاسلام اکبری با بیان این‌که توجه به اهل قلم و پژوهشگران یکی دیگر از نوآوری‌های این دوره از همایش است، گفت: در این دوره جوایز را به‌صورت کمی و کیفی ارتقا دادیم و به بهترین مقاله ده میلیون تومان هدیه داده می‌شود.

 

دبیر هفتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی همچنین افزود: از پنج قاره دنیا در این دوره حضور دارند و بیش از سیزده کشور مقاله ارائه دادند./956/پ202/ب

ارسال نظرات