۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۷۰۳۹۶
بی بی سی فارسی؛

افتضاح جنجال برانگیز دولت تازه کار مرسی

خبرگزاری رسا ـ در پخش زنده تلوزیون مصر سخنانی در حضور رئیس جمهوری آن کشور رد و بدل شد که حاکی از تاخت و تاز مقامات مصر بر کشورهای همسایه؛ اتیوپی، سودان و اریتره دارد.
بي بي سي محمد مرسي و جلسه دردسر ساز

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: سخنان درز کرده از یک جلسه رسمی در مصر جنجال آفرین شده است. این نشست اخیرا به دعوت محمد مرسی و با حضور برخی از رهبران مخالف دولت برای بررسی تاثیر ساخت یک سد در کشور همسایه، اتیوپی برگزار شد.
به گفته این شبکه؛ این جلسه که بدون اطلاع شرکت کنندگان، زنده از تلویزیون پخش می شد حتی پیشنهاد شد که مصر برای جلوگیری از ساخت آن سد به اتیوپی حمله کند.
جنجالی ترین سخن ها از ایمن النور رئیس حزب غد الثوره بود که گفت: مصر باید شایعه پراکنی کند که در حال خرید جت های جنگی است. با این اقدام دولت اتیوپی می ترسد و این احساس ایجاد می شود که گویا مصر قصد تخریب آن سد را دارد. ما باید دخالت در امور داخلی اتیوپی کنیم و آن دولت را تحت فشار قرار دهیم.
به گفته بی بی سی؛ وی موضع سودان را نیز موضعی بسیار نفرت انگیز دانسته است چراکه سودان باید با تمام قوا از مصر حمایت می کرد.
بی بی سی به سخنان یونس مخیون، رئیس حزب سلفی نور نیز اشاره کرد که وی در اظهاراتی جنجالی گفته است: مصر باید به مخالفان دولت اتیوپی و شورشیان کمک کند تا اینکه آن کشور بی ثبات شود. باید از اختلافات بین اریتره و اتیوپی نیز سوء استفاده کرد تا آن کشور زیر فشار ما به خواسته مصر تن دهد.
بی بی سی در ادامه گفت: مخالفان دولت این اتفاق را افتضاح قلمداد کرده اند. از جمله محمد البرادعی که به نیابت از مردم مصر، از اتیوپی و سودان معذرت خواهی کرده است.
در همین حال دستیار رئیس جمهور مصر نیز از همه شرکت کنندگان و همچنین کسانی که این سخنان را شنیده اند معذرت خواهی کرد./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات