۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۷۰۴۲۴
استاد حوزه و دانشگاه تهران:

شخصی اصلح است که بتواند تهدید را به فرصت تبدیل کند

خبرگزاری رسا ـ نیلچی زاده با بیان این که اصلح، فردی است که بتواند تهدید را به فرصت تبدیل کند، گفت: رییس جمهور باید همت جهاد داشته باشد نه ادعای جهاد، شخصی را انتخاب کنید که در مقابل دشمن بایستد. قرار نیست ملت به دشمن باج بدهد.
نيلچي زاده بانوان پيرو ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ فروغ نیلچی زاده ٬ استاد حوزه و دانشگاه، عصر روز گذشته در همایش «بانوان پیرو ولایت» در محل مسجد صنعتگران مشهد بیان کرد: پرونده نامزدهای ریاست جمهوری را بررسی و مهم ترین و بزرگ ترین موفقیت آن ها را با راهبردهایشان مقایسه کنید. بعضی افراد دستاوردهای دیگر نامزدها را به اسم خودشان ثبت می کنند. مهم ترین تهدید و آسیبی که در سابقه آنها بوده را بررسی کنید.

 

وی با اشاره به این که مردم باید فرد اصلح را انتخاب کنند نه صالح، افزود: بنی صدر کسی بود که ادعا می کرد با راهبردهای جدی اقتصاد را پیش می برد اما معتقد بود قانون اساسی و ولی فقیه من را محدود می کنند و به التهابات سیاسی دامن می زد.

 

نیلچی زاده با یادآوری این نکته که اکثریت، همیشه نشان دهنده مسیر درست نیست، گفت: اولین رییس جمهور 14 میلیون رأی آورد. مردم در انتخاب او اشتباه کردند. چون فکر می کردند آدمی که ژستش فرهنگی باشد و شعار بدهد کافی است.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه در پاسخ این شبهه که  چرا ولی فقیه زودتر بنی صدر را خلع نکرد، اظهار داشت: ولی فقیه موظف است مردم را به سوی شاخص سوق دهد اما ذهن ها هم باید بیدار باشد و ملت به بلوغ سیاسی رسیده باشد. بعدها که پرونده سیاسی بنی صدر در اسناد لانه جاسوسی به دست دانشجویان رسید، مجلس شورای اسلامی رأی داد که او عقل و کفایت سیاسی ندارد.

 

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) مظلوم بودند، آیت الله خامنه ای نیز مظلومند. نامزدها از نام ولی فقیه استفاده می کنند اما رسم آن ها را فراموش می کنند. امام خمینی، مهدی بازرگان را به عنوان رییس دولت انتخاب کردند. زیرا اطرافیان امام ادعا می کردند روحانیون کار دولتی و اجرایی یاد ندارند و کسانی که به غرب رفته اند می توانند کار دولتی انجام دهند. مهدی بازرگان کتاب مهندسی قرآن را نوشته و تحصیلات دانشگاهی دارد. ولی فقیه هم او را پذیرفت و فرمودند«ما به کسانی که اعلام می کنند دلبسته اسلام هستیم اعتماد می کنیم.»

 

نیلچی زاده افزود: اگر امام او را انتخاب نمی کرد مردم مدعی می شدند ولی فقیه دیکتاتور است. تنها روحانیون را مسؤول دولت می کند. ولی فقیه مجبور است برای این که ضربه اساسی به کشور وارد نشود و به خاطر بی بصیرتی ملت، لطمات کمتر را بپذیرد.  

 

رییس جمهور باید همت جهاد داشته باشد نه ادعای جهاد

وی گفت: نامزدی را که انتخاب می کنید و رییس جمهور می شود به حال خود رها نکنید، او را همراهی کرده و بر عملش نظارت داشته باشید. حق نظارت را نباید واگذار کنیم وگرنه در پایان دوره ها مفاسد سیاسی و اجتماعی آشکار می شود. نظارت نمی کنیم چون فکر می کنیم نتیجه ندارد. مردم وظیفه شان نظارت است. اگر نامزدی شاخص های رهبری را داشت به او رأی بدهید اما رهایش نکنید.

 

این کاشرناس مذهبی با اشاره به برخی مفاسد دولت اصلاحات، تأکید کرد: کسی را انتخاب کنید که بیشترین شباهت را در سبک زندگی به رهبر دارد و ادعا نمی کند. به کسی که ادعا می کند شک کنید. رییس جمهور باید همت جهاد داشته باشد نه ادعای جهاد. شخصی را انتخاب کنید که در مقابل دشمن بایستد، ملت قرار نیست چیزی را به دشمن بفروشد.

 

نیلچی زاده در پاسخ این پرسش که چرا برخی کاندیداها برنامه نمی دهند، بیان کرد:. قانون را، قوه مقننه تصویب می کند و رییس قوه مجریه موظف است قانون را اجرا کند. نباید توقع داشت که رییس جمهور معجزه کند. سند چشم انداز بیست ساله مشخص است و کشور برنامه کلان دارد. ریس جمهور باید آن ها را عملی کند.

 

رییس جمهوری را انتخاب کنید که سیلی به دشمن بزند نه به مردم

استاد حوزه و دانشگاه تهران با بیان این  که رییس جمهور باید سیلی به دشمن بزند نه به مردم، افزود: ما باید به نائب امام زمان(عج) لبیک بگوییم. رهبر معظم انقلاب، چند شاخص را جدی مطرح کرده و فرمودند کسی را انتخاب کنید که بریز و به پاش بیت المال نداشته باشد.

 

نیلچی زاده در توضیح  این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «من انقلابی هستم اما یک دیپلمات نیستم»، ابراز داشت: این به معنای رد کردن دیپلمات ها نیست بلکه مفهومش این است که مردم حواستان باشد سیاست خارجه ما دارد برخی جاها به بیراه می رود، من دیپلمات و تابع سیاست های غلط نیستم بلکه انقلابی ام و جلوی مسؤولی که از انقلاب فاصله بگیرد می ایستم. سه نفر از بین نامزدها دیپلمات هستند، دراین میان، شخصی اصلح است که مقابله با تهدید را تبدیل به فرصت می کند.

 

وی با اشاره به عملیاتی بودن ایده های رهبر معظم انقلاب، گفت: قوه مجریه باید تابع ولایت فقیه باشد.  ملت باید مطالبات خود را پیش از انتخابات از رییس جمهور داشته باشد. شرط پیروزی ما در بحث اقتصاد و انرژی هسته ای مقاومت است. اگر کسی را انتخاب کنیم که در مقابل تهدیدات دشمن بایستد ابتدا ریاضت اقتصادی را باید متحمل شویم چرا که فشارها بیشتر می شود اما بعد از آن موفقیت حاصل می شود و این بهتر  از زمانی است که ابتدا به دشمن باج دهیم و بعدا دچار بحران های عمیق شویم./930/پ202/ب

ارسال نظرات