۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۷۰۴۳۹
حجت الاسلام صمدی آملی:

شهدا بهترین سرمایه انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: خط و مشی شهدای ما صفا و صمیمیت اصحاب و یاران امام حسین(ع) بود که حول محور آن انسان الهی به کمالات عالیه انسانی رسیدند.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در یادواره شهدای منطقه بهشت سرا که در مسجد شهید مطهری آمل برگزار شد با بیان این که انسانی که تقوا پیشه کند خداوند متعال به او قوه تمایز بین حق و باطل را عطا می کند، گفت: انسان باید به دنبال انجام واجبات و ترک محرمات باشد.


وی با اشاره به این که هر چه مراتب تقوا بالاتر رود برکات فرقان الهی افزون خواهد شد، بیان داشت: تقوای الهی در ایام دفاع مقدس خودش را در جان های شهدای عزیز ما نشان داده است و دیدیم که این تقوا هم برای خود آن عزیزان و هم برای ملت ما چه برکاتی را داشته است.


حجت الاسلام صمدی آملی با بیان این که امروز در سراسر کشور همه طیف های مردم در مقابل فداکاری های شهدا سر تعظیم و احترام دارند، خاطرنشان کرد: شهدا بهترین سرمایه انقلاب اسلامی هستند و خاطرات آن ایام سراسر نور است و زمانی که حماسه الهی را برای جوانان تعریف می کنیم حسرت می خورند که ای کاش سن ما به گونه ای بود که در آن ایام حضور داشتیم.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خط و مشی شهدای ما صفا و صمیمیت اصحاب و یاران امام حسین(ع) بود که حول محور آن انسان الهی به کمالات عالیه انسانی رسیدند.


حجت الاسلام صمدی آملی، گفت: اگر امروز می خواهیم سعادتمند شویم یا سعادت به دست آمده را حفظ کنیم باید مسیر شهدای گرانقدر را ادامه دهیم که از خود گذشتند و به دنیا توجهی نداشتند.


وی ادامه داد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس تنها خدا و اهل بیت را داشتند و در تمام شئون در محاصره کامل بودیم.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شهدا از جایگاه ارزنده و والایی برخوردار هستند، گفت: علامه حسن زاده آملی در خصوص شهدا می فرماید السلام علیکم یا اولیا الله که نشانگر جایگاه شهدای عزیز است.


حجت الاسلام صمدی آملی ادامه داد: همه کسانی که مخالف قرآن، اسلام و اهل بیت بودند با هم جمع شدند و خط واحدی را بر علیه ملت مظلوم ما تشکیل دادند ولی دیدیم که حزب الله لبنان متولد شد و چگونه رژیم صهیونیستی را منکوب کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وهابیت و سلفی های افراطی غیر از عموم اهل سنت هستند، بیان داشت: این ها تحت حکومت سعودی که این حکومت دست نشانده انگلیس است برگشتند.


حجت الاسلام صمدی آملی با اشاره به این که وهابیت و سلفی های افراطی به دنبال آن هستند تا به طور مجدد طرح قدیمی خود را بازگشت دهند، گفت: آنان می خواهند تمام آثار شرک را از بین ببرند ولی شرک آن ها این است که هر کسی به غیر از خدا معتقد باشد جزو مشرکین است و این افراد در سوریه دارند بدترین کارها را انجام می دهند./950/پ203/ب

ارسال نظرات