۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۷۰۴۵۲
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

مسأله‌ای در منطقه بدون حضور ایران حل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان با بیان این که پایبندی به فرامین پیامبر(ص) نجات بخش است به پیروزی انقلاب ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: از زمانی که مردم تصمیم گرفتند که به این فرامین پایبند شوند؛ قدرتی یافتند که امروز در منطقه مسأله ای بدون حضور ایران حل نمی‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک ایام بعثت پیامبر(ص) گفت: خداوند متعال به حق که در این روز منت بزرگی بر ما نهاد و نعمت عظیم پیامبری مهربان را برای ما ارزانی داشت.


وی در ادامه با اشاره به اهداف بعثت پیامبر اسلام(ص) افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای کمال بشریت مبعوث شده است و مؤمنان از این نعمت بزرگ یعنی سیره، رفتار و گفتار ایشان بهره می‌برند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که خداوند کلمه منت را به کار برده است، تصریح کرد: خداوند متعال در دو جای قرآن از کلمه منت استفاده کرده است که نشان از بزرگی آن مورد خاص دارد که یکی از آن دو مورد نعمت بعثت پیامبر(ص) است که به واقع کلمه منت و نعمت بزرگی است و منت دیگر در جایی است که می‌فرماید پیامبری از جنس خودتان برای شما فرستادیم؛ یعنی پیامبری که از کودکی در بین همین مردم بوده و مردم او را به صورت ملموس حس کرده‌اند نه فرشته‌ای روحانی از آسمان.


امام جمعه زنجان با بیان این که پایبندی به فرامین پیامبر(ص) نیز نجات بخش است، افزود: پایبندی به فرامین پیامبر(ص) نجات بخش است که یکی از نمونه های بارز آن ایران اسلامی خودمان است که از خیلی قبل‌ترها مردم مسلمان بودند ولی وقتی از 35 سال پیش تصمیم گرفتند که به این فرامین پایبند شوند؛ قدرتی یافتند که امروز در منطقه مسأله ای بدون حضور ایران حل نمی شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به 20 خرداد ماه اشاره کرده و گفت: 20 خرداد ماه سالروز شهادت آیت الله سعیدی است که در زیر شکنجه مزدوران و دژخیمان رژیم منحوس پهلوی به درجه رفیع شهادت نائل شدند و این برای ما بیانگر آن است که این انقلاب به این راحتی‌ها هم به دست نیامده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به دوران ریاست جمهوری جمهوری بنی صدر افزود: مردم ما بارها نشان دادند وقتی که کسی با شعار ولایت و خدمت به میدان می آید به او اعتماد کرده و رأی می دهند و مثال آن دوران بنی صدر است که با 11 میلیون رأی منتخب شد که در آن دوران رأی بسیار بالایی بود ولی بعدا متوهم شد و گفت که مردم مرا می خواهند و به خود من رأی داده اند نه به خاطر ولایت؛ پس مردم هم به خیابان ها آمدند و با شعار «بنی صدر لیسانسه، برگرد برو فرانسه» او را عزل کردند.


امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به ایام ولادت امام حسین(ع) و تبریک به سپاهیان تصریح کرد: سپاه پاسداران بارها نشان داده است که حافظ انقلاب و کشور است و بنده می‌توانم برای آنها چهار ویژگی مهم بشمارم؛ اول این که نیروهایی ارزشی هستند، یعنی همیشه گوش به فرمان و با بصیرت اند؛ مردمی بوده و از جنس همین مردم هستند؛ ولایی هستند و گوش به فرمان ولی امر مسلمین؛ روحیه شهادت طلبی در آنها موج می زند که این را بارها در مواجهه با دشمنان ثابت کرده اند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معیارهای کاندیدای اصلح از نظر رهبر انقلاب اسلامی اظهار داشت: معیارهای کاندیدای اصلح این است که ولایی باشد، عملکردهایش معلوم باشد، خدمتگزار به مردم و کشور باشد و نسبت به وعده‌هایی که به مردم می‌دهد صادق باشد.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به وعده هایی که برخی از کاندیداها می دهند، افزود: بعضی ها وعده هایی می دهند که بیشتر شبیه به لطیفه است تا وعده های انتخاباتی؛ و این را هم بدانید که حتی یک رأی هم در انتخابات، هم برای ما و هم برای دشمنان ما مهم است.


وی در پایان با اشاره به تبلیغات مردم نسبت به کاندیدای مورد نظرشان گفت: در تبلیغات خود نسبت به کاندیدای مورد نظرتان، یک فرد را در حد و اندازه امام زاده بالا نبرید که مقدس است و یکی را جانی و دروغگو و خائن به اسلام و مملکت نشان ندهید؛ بلکه از خوبی ها و عملکردهای نامزد مورد نظرتان بگوئید نه چیز دیگر./901/پ201/س
 

ارسال نظرات