۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۴۵۴
آیت الله شبستری:

جریان‌ دوم خردادی از سناریوی سوخته رابطه با آمریکا دست بردارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: متاسفانه برخی جریان‌های دوم خردادی مدعی پیروی از آرمان های امام راحل هستند، در حالی که سناریوی سوخته رابطه با آمریکا را مطرح می کنند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به رهنمودهای اخیر انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: کلام رهبری فصل‌الخطاب است و عموم مردم به ویژه نامزدهای انتخاباتی و هواداران ایشان بایستی توصیه های معظم‌له را جدی گرفته و در تحقق مطالبات ایشان تلاش کنند.


وی با بیان این‌که رهبری نظام بر بصیرت و هوشیاری امت اسلامی نسبت به نقشه‌ها و مواضع دشمنان اسلام تأکید دارند، خاطرنشان کرد: اخلاق محمدی بایستی در جریان انتخابات مورد توجه نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد، اگر خود را مزین به خلق نبوی کنیم، به یقین بداخلاقی‌های سیاسی نشأت گرفته از بی‌تقوایی را شاهد نخواهیم بود.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که به فضل الهی برخلاف خواست و انتظار دشمنان نظام، هفته آینده شاهد حضور حماسی ملت ایران پای صندوق های رأی خواهیم بود، تصریح کرد: حماسه سیاسی 24 خرداد روزی سرنوشت ساز و تاریخی برای ملت ایران به ثبت خواهد رسید، به یقین شاهد صحنه‌هایی زیبا از حضور اقشار مختلف در این صحنه سیاسی کشور خواهیم بود.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات دشمنان را مأیوس خواهد کرد، گفت: حضور در انتخابات نه تنها یک تکلیف ملی و تجلی اراده ملت در سرنوشت کشور محسوب می شود، بلکه یک تکلیف شرعی و دینی محسوب می شود، هر رأی در این انتخابات، رأی به نظام است.


وی با اشاره به حضور حماسی مردم آذربایجان و تبریز در انتخابات 24 خرداد گفت: مردم آذربایجان نیز همگام با دیگر هموطنان با مشارکت در این انتخابات بار دیگر پاسخی دندان شکن به دشمنان نظام و انقلاب خواهند داد، انتظار داریم همچون انتخابات های گذشته عموم مردم با مشارکت حداکثری نقشه های شوم مستکبران را نقش بر آب کنند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که شعور انتخاباتی و انتخاب فرد اصلح به اندازه شور انتخاباتی دارای اهمیت است، گفت: ولایت مداری، مدیری، تدبیر ولایی، تعهد، تخصص، آینده‌نگری و تجربه از شاخصه های لازم برای خدمت صادقانه به مردم است، همان گونه که امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ باید برای انتخاب فرد اصلح حجت شرعی داشت.


آیت الله شبستری خواستار مشورت عموم با افرا مطلع، دلسوز و آگاه در زمینه انتخاب فرد اصلح شد و گفت: باید ضمن این‌که خود حضور مؤثر در انتخابات داشته باشیم، بایستی بر ترغیب عموم به شرکت در انتخابات سفارش کنیم، افزن بر این‎که حساسیت انتخابات ریاست جمهوری نباید از اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بکاهد و خدای ناکرده سبب غفلت شود.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مردم نباید فریب شعارهای جذاب و در عین حال کذب برخی از نامزدهای انتخاباتی را برخورند، تصریح کرد: آنان که مدعی خط امام و رهبری هستند، گاه در مسیر خلاف این دو بزرگوار حرکت می کنند، متاسفانه برخی جریان‌های دوم خردادی مدعی پیروی از آرمان‌های امام راحل هستند، در حالی که سناریوی رابطه با آمریکا را مطرح می کنند.


وی در پایان تصریح کرد: مسأله رابطه با آمریکا تنها در اختیار نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، همچنین مقابله با تورم و گرانی نیز نیازمند کاری میان مدت و دراز مدت است که متأسفانه برخی از نامزدهای انتخاباتی وعده هایی مبنی بر رفع مشکلات اقتصادی در چند ماه را به مردم می دهند./935/پ201/س

ارسال نظرات