موانع جهانی شدن اسلام از بعثت تاکنون
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبههای نماز جمعه این هفته با اشاره به این سخن پیامبر(ص) که فرمودند «من پیامبر بودم در حالی که گل آدم را می سرشتند»، اظهار داشت: بعثت پیامبر(ص) سرآغاز پیامبری ایشان نیست بلکه آغاز رسالت و مأموریت پیامبر(ص) و فرمان حرکت و قیام ایشان است آن هم نه تنها مأموریت محدود به همان زمان و مکان خودشان بلکه مأموریتی جهانی که تا روز قیامت برای همه انسانها تداوم دارد.
وی با اشاره به تصریح پنج آیه قرآن کریم بر جهانی بودن رسالت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: جای سؤال این جا است که پس از 1400 سال از این مأموریت، چرا هنوز اسلام جهانی نشده است؟ پاسخ این است که سه مانع اصلی در این مسیر از روز بعثت پیامبر(ص) تا کنون وجود داشته است.
موانع جهانی شدن اسلام
آیت الله علم الهدی، انحراف رهبری از خط امامت را نخستین مانع دانست و افزود: اگر رهبری امت در تداوم وحی قرار می گرفت، در مدت کوتاهی اسلام جهانی می شد. حاکمیت عناصر ناپاک قدرت طلب که در پی آزادی مطلق بودند، دومین مانع است، سرنوشت امت اسلام را در استخدام نظام خود در آوردند و نه تنها کمک به توسعه اسلام نمی کردند، بلکه جلوگیری هم می کردند چرا که آشنایی مردم با اسلام، جلوی کامجویی های آنان را می گرفت.
وارونه نشان دادن اسلام امروز در قالب جریان وهابیت امروز دنبال می شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری، مشوح و وارونه نشان دادن اسلام به دنیا را سومین مانع جهانی شدن اسلام عنوان و تصریح کرد: امروز هم تمام همت دشمن این است که مردم اسلام ناب را متوجه نشوند. به همین دلیل است که آمریکا مزدوران وهابی را استخدام می کند که با خشونت، آنان را به عنوان نماد اسلام معرفی و مردم را از اسلام دلزده کند.
وی با بیان این که نخستین حرکت در احیای اسلام و جهانی شدن آن در انقلاب اسلامی ایران از سوی امام خمینی(ره) صورت گرفت، افزود: امام، اسلام حبس شده در حسینیه ها و کتاب ها را به عنوان یک قدرت استکبارستیز به دنیا نمایش داد و امروز تمام دشمنی دنیا با ما بر سر همین مسأله است که اسلام را در رأس معادلات سیاسی جهان قرار داده ایم.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: روزی در خاورمیانه آمریکا اراده کرد، هشتاد میلیون مسلمان عرب مقابل دو میلیون یهودی ذلیل صهیونیست، شکست خورده و تسلیم شدند؛ اما امروز کار اسلام به جایی رسیده که با اراده رهبر معظم انقلاب، اسرائیل غاصب خاک نشین و مستأصل می شود.
ایستادگی سوریه به عنوان مهره مقاومت اسلام در برابر استکبار، به اراده رهبر معظم انقلاب است
امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز مزدوران استکبار در منطقه همه دست به دست هم داده اند تا سوریه را به عنوان مهره مقاومت مقابل صهیونیزم به خاک بنشانند، از طریق استخدام قسی ترین و ناپاک ترین مزدوران وهابی، دو سال مرد و زن و کوچک و بزرگ را به خاک و خون می کشند؛ اما پس از دو سال چون رهبر معظم انقلاب اراده کرده اند این مهره سر پا بایستد، با همه قدرتشان شکست می خورند.
وی گفت: با چنین عزتمندی ای عطر جهانی شدن اسلام توسط آخرین منجی به مشام جهانیان می رسد و مردم جهان معنای « و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین» را در پرتو انقلاب درک می کنند.
آیت الله علم الهدی با قدردانی مجدد از برنامه های صداوسیما در شفاف سازی وضعیت نامزدها، خطاب به مردم ایران یادآور شد: هفته دیگر می خواهید اجرای اسلام پیامبر(ص) را به دست چه کسی بدهید؟ می خواهید اسلام پیامبر(ص) را به دست کسی بسپارید که از مطرب حمایت می کند یا کسی که به دین و تقوایش اعتماد دارید؟
انتخابات به منزله لبه تیز شمشیر است
وی، انتخابات را عرصه عظیم آزمون ملت دانست و گفت: این انتخابات به منزله لبه تیز شمشیر است؛ اگر شرکت نکنیم در پیشگاه خداوند مسؤول هستیم چرا که در برابر سرنوشت اسلام بی تفاوت بوده ایم و اگر شرکت کنیم و نسنجیده و از روی دغدغه پول و معیشت به افرادی رأی بدهیم که خائن به پیامبر(ص) باشند.
امام جمعه مشهد تأکید کرد: حماسه سیاسی، مسأله کوچکی نیست، اگر در اوج خود محقق نشود، دنیا غربت پیامبر(ص) و اسلام را ارزیابی می کند و اگر حماسه صورت گیرد ولی با انتخاب نسنجیده، دولت دست نااهلان بیفتد، اولین خصم ما در پیشگاه خداوند، امام(ره) است که فرمود «نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد».
وی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه با اشاره به فراز پایانی آیه یازدهم سوره جمعه ابراز داشت: آموزه کلی که از عبارت «قل ما عندالله خیر من اللهو و من التجارة» برداشت می شود این است که در عرصه زندگی انسان مراحلی پیش می آید که عبودیت خدا در تقابل با فعالیت معیشتی یا لذایذ نفسانی قرار می گیرد.
آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که فعالیت های اقتصادی و توسعه توانمندی مالی، در تقابل با عبودیت نیست، افزود: منظور این است که به کارگیری همه استعدادها در خط کسب سرمایه درست نیست زیرا حاصل ثروت و شهوت، خیالی و توهمی است، آنچه نزد خداوند است، خیر بیشتری دارد و ماندگار و در حال توسعه است./930/پ201/س