۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۷۰۵۲۴

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سی‌امین جلسه شورای فرهنگ عمومی جعفرآباد قم، برگزاری آزمون پایانی نخستین دوره قرآنی ویژه نونهالان در قنوات و تقدیر استاندار قم از رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید موسی حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات جعفریه در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش جعفرآباد گفت: ما در آستانه خلق حماسه بزرگی قرار داریم، از یک سو چشم امید محرومان عالم بدان دوخته شده است و از سوی دیگر چشم دشمنان استکباری بدان خیره گشته که بایستی ملت رشید ایران با شرکت حداکثری و انتخاب اصلح با آن معیارهایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند نور امید را در چشم دوستداران نظام ایجاد و کور کننده چشم دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب باشند.
وی به سالروز ارتحال امام خمینی اشاره کرد و گفت: رحلت جانسوز حضرت امام برای امت اسلامی بسان غروب خورشیدی بود که دل و جان ملت ایران و امت اسلامی به درد آورد ولی دیری نپایید این دل‌های مرده به طلوع خورشیدی از همین جنس جان گرفت و آن بدست گرفتن سکان انقلاب و رهبری آن از سوی رهبر فرزانه انقلاب بود.
وی در پایان برنامه‌های انجام شده در دو ماهه سال جاری از سوی اداره تبلیغات اسلامی را تشریح و به برنامه های ایام ارتحال امام خمینی اشاره کرد و گفت: با روحانیان هماهنگی لازم برای بزرگداشت سالروز ارتحال امام و سالگرد شهدای 15 خرداد در مساجد انجام شده و نیز محافل انس با قرآن و دعوت از سخنرانان از قم و اعزام مداح و روحانی با کاروان‌های مرقد از جمله فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی شهر جعفریه بوده است.
توزیع پوستر فرهنگی در بخش مرکزی قم
با فرارسیدن سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) اداره تبلیغات اسلامی قنوات نسبت به توزیع پوستر و نصب بنر در این زمینه اقدام کرد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه 15 خرداد پوسترهای ویژه این ایام بین ادارات، نهادهای فرهنگی و مساجد این بخش توزیع شد.
وی اضافه کرد: اداره تبلیغات اسلامی قنوات در این ایام برنامه‌های متنوعی با همکاری سایر نهادها و ادارات انجام داده است.
عملکرد اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)
کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه به تشریح عملکرد و فعالیت‌های این اداره در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) پرداخت.
حجت‌الاسلام حسینعلی اکبری‌نیا گفت: هدف غایی از بزرگداشت سالگرد حضرت امام خمینی (ره) شناساندن شخصیت جامع‌الاطراف بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است و اگر بخواهیم شخصیت این رهبر بی‌نظیر جهان اسلام را در عصر کنونی به خوبی تبیین کنیم باید دوران زندگی آن حضرت را به چهار دوره تقسیم و به تشریح آن بپردازیم.
وی با تشریح این دوره‌ها اظهار کرد: دوره اول، معماری انقلاب که از سال 42 و با تبعید آن امام بزرگوار شروع شد و ایشان در این مقطع به چینش یاران خود جهت پیشبرد قیام اقدام کردند، دوره دوم، فرماندهی انقلاب که پس از عزیمت به فرانسه اتفاق افتاد و سخنان امام راحل ضبط می‌شد و با نوار به ایران فرستاده می‌شد و در ایران چاپ و تکثیر و توزیع می‌شد، دوره سوم، رهبری انقلاب بود که از سال 57 شروع شد تا زمان ارتحال آن حضرت که با مدیریت عالی نظام نوپا را مدیریت کردند و دوره چهارم داوری انقلاب بود که به رأی مردم ارزش و اهمیت می‌دادند مانند درنگ کردن در عزل بنی صدر.
وی در ادامه برنامه های اداره تبلیغات اسلامی را در ایام ارتحال امام و گرمی داشت سالگرد شهدای 15 خرداد و شهادت امام کاظم(ع) اعلام کرد.
وی دعوت از اقشار مردمی و هیئات عزاداری و تجمع در میدان امام و عزاداری در قالب دسته روی به سوی گلزار شهدا با سخنرانی حجت الاسلام اکبری‌نیا، اقامه مجالس سوگواری در تمامی مساجد شهر و روستا، اعزام روحانی و مداح با کاروان‌های عزاداران مرقد مطهر امام(ره)، تهیه بروشور و توزیع آن در اتوبوس‌های حامل زائرین، تأمین سخنران برای مراسم‌های شهر و روستا از قم و تهیه پرچم جمهوری اسلامی برای 12 اتوبوس به عنوان نماد ملی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی را از عملکردهای این اداره برشمرد.
آزمون پایانی نخستین دوره قرآنی ویژه نونهالان در قنوات
آزمون پایانی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و با همکاری جامعةالقران الکریم در محل این اداره برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: آزمون پایانی اولین دوره آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه نونهالان قرآن آموز جامعةالقرآن قنوات در محل اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد.
وی افزود: در این آزمون که بیش از 40 قرآن آموز 6 ساله حضور داشتند آموخته های دوره 9 ماهه آموزش روخوانی و روانخوانی که شامل جزء سی‌ام قرآن کریم بود مورد ارزیابی قرار گرفت.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار اضافه کرد: لازم به ذکر است که به همه قرآن آموزان گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود و از نفرات ممتاز نیز در مراسم جشن پایان دوره تقدیر خواهد شد.
تقدیر استاندار قم از رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات
کرم رضا پیریایی که به همراه مسؤولان و مدیران استان برای بازدید از بخش مرکزی به این بخش سفر کرده بود از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی مرکزی تقدیر و تشکر کرد.
استاندار قم با اهدای لوحی به حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از تلاش‌های وی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی قدردانی کرد.
اداره تبلیغات اسلامی قنوات از زمان شکل گیری تاکنون با همکاری امام جمعه و سایر نهادهای مستقر در بخش مرکزی قم خدمات مناسب فرهنگی و تبلیغی به شهروندان قنوات و روستاییان بخش مرکزی قم ارائه کرده است.
تشریح عملکرد مجتمع فرهنگی نور قم در ایام 14 و 15 خرداد
سرپرست مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم به تشریح برنامه‌ها و عملکرد این مجتمع در ایام برنامه های 14 و 15 خرداد پرداخت.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی برگزاری سلسله همایش‌های سبک زندگی اسلامی با عنوان همایش سبک زندگی امام خمینی (ره) را یکی از برنامه‌های ایام 14 و 15 خرداد اعلام کرد و گفت: در این برنامه حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با موضوع امام و ولایت سخنرانی کرد.
وی با اشاره به اعزام کاروان عاشقان روح‌الله به مرقد حضرت امام (ره) اظهار کرد: برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی و شهادت امام موسی کاظم (ع) در مساجد منطقه نیروگاه از دیگر برنامه‌های این ایام بوده است.
حجت‌الاسلام غلامی تصریح کرد: برگزاری شب شعر ویژه ارتحال امام راحل(ره) در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی نور یکی دیگر از برنامه‌های مجتمع در این ایام بوده است.
اعزام مبلغ به روستاها و مراکز بخش‌های قم
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در ایام سالروز وفات حضرت زینب(س) تعدادی از مبلغان به روستاها و مراکز بخش‌های تابعه استان اعزام شدند.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان زاده اظهار کرد: به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) با هماهنگی مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای تابعه نسبت به اعزام مبلغ به روستاها و مراکز بخش‌های استان از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اقدام شد.
وی گفت: این مبلغان در مراسم اعتکاف نیز شرکت کرده و پیرامون مباحث عبادی و معرفتی به سخنرانی پرداختند.
به گفته حجت‌الاسلام نجاریان زاده، روحانیان مستقر نیز در این ایام ضمن تبیین شخصیت حضرت زینب و بیان مصائب آن حضرت، در مراسم اعتکاف سخنرانی کردند.
بازدید کارشناس ادارات تبلیغات اسلامی قم از اداره جعفریه
کارشناس ادارات و نمایندگی‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه دیدار کرد.
حجت‌الاسلام گل محمدی، کارشناس ادارات و نمایندگی‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در دیدار با رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: پیشرفت در امور فرهنگی نیاز به برنامه ریزی، اجرای مطلوب آن، نظارت در هنگام اجرا و ارزیابی و کنترل دارد و امروزه که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امر تبلیغ و فرهنگ دینی به روحانیت سپرده شده است بایستی مدیریت اصولی و اسلامی صورت پذیرد تا جامعه رنگ دینی و الهی به خود گیرد.
در ادامه حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با تشریح برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی اداره در سال 92 گفت: سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی، روحانیت هستند و طرح استقرار روحانی در روستا یکی از اقدامات مبارک و بی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی است که دسترسی آسان مردم به احکام و معارف اسلامی را فراهم می‌کند.
در ادامه حجت‌الاسلام گل محمدی به همراه حجت‌الاسلام سبحانی‌فر، کارشناس حراست اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در محل استقرار روحانیان مستقر در روستاها حضور یافتند و از نزدیک در جریان عملکرد فرهنگی و تبلیغی آنان قرار گرفتند./907/پ202/پ
ارسال نظرات