۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۷۰۵۴۳
در اوگاندا؛

نشست سالانه انجمن دانش‌آموختگان المصطفی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالانه انجمن دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در سالن اجتماعات کالج اسلامی اوگاندا برگزار شد.
نشست سالانه انجمن دانش‌آموختگان المصطفي در اوگاندا
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، مراسم سالانه انجمن دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در اوگاندا، با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی، مفتی اعظم اوگاندا، «شیخ زبیرسویدکایونگو» و معاونان وی در سالن اجتماعات کالج اسلامی اوگاندا برگزار شد.
این مراسم که در واقع همایش و نشست سالیانه دانش‌آموختگان المصطفی و حوزه علمیه جینجا بود، در دو بخش صبح و بعدازظهر برگزار شد.
مراسم صبح با سخنرانی شخصیت‌های این کشور همچون شیخ زبیر، مفتی اوگاندا، دکتر نیک بین، سفیر جمهوری اسلامی ایران و پرفسور عابدی از اعضای هیأت علمی دانشگاه مکرره و استاد کالج اسلامی المصطفی و نیز سخنرانی دو تن از دانش‌آموختگان المصطفی برگزار شد.
در ادامه، حجت‌الاسلام شمس، نماینده جدید المصطفی در اوگاندا، به دانش آموختگان معرفی شد و با آنان به گفت‌وگو نشست.
 در بخش دوم این همایش، دانش‌آموختگان نشست‌های خود را در چهار کمسیون تخصصی فعالیت‌های قرآنی، آموزش، فرهنگی و تربیتی و پژوهشی آغاز کردند و ضمن بحث و گفت‌وگو درباره موضوعات یاد شده، پیشنهادات و راه حل‌هایی را در جهت پیشبرد اهداف آموزش دین در کشور اوگاندا ارائه دادند.
در پایان به درخواست مدیر کالج و نماینده المصطفی، جلسه‌ای مشورتی با دانش آموختگان خواهر درباره راه اندازی شاخه خواهران کالج اسلامی المصطفی در کشور اوگاندا، برپا شد./907/د102/ی
ارسال نظرات