۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۷۰۵۴۷
به همت مدرسه تخصصی خواهران المصطفی؛

وظایف کشورهای اسلامی از دیدگاه امام خمینی بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست وظایف کشورهای اسلامی از دیدگاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به همت مدرسه تخصصی خواهران المصطفی برگزار شد.
نشست وظايف کشورهاي اسلامي از ديدگاه امام خميني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، نشست وظایف کشورهای اسلامی از دیدگاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با حضور دکتر خلیل موحدی، محقق و مدرس دانشگاه در روز سه شنبه 14 خردادماه در مدرسه علویه مشهد برگزار شد.
در این نشست که از سوی مدرسه تخصصی خواهران المصطفی در مشهد برگزار شد، دکتر موحدی با تأکید بر شناخت دشمن گفت: از زمانی که خداوند آدم را خلق می‌کند دشمن‌شناسی را به او می‌آموزد و با «عدو مبین» از دشمن یاد می‌کند و راه رسیدن به کمال را در دشمن‌شناسی متذکر می‌شود.
وی با اشاره به خطبه قاصعه افزود: حضرت علی(ع) 32 صفت برای شیطان معرفی می‌کند که با ظهور این صفات در هر فردی او هم شیطان می‌شود، از این رو می‌بینیم امام خمینی از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد می‌کند، یکی از این صفات وعده دادن شیطان است «الشیطان یعدکم الفقر و یامرکم بالفحشا» که هر چه نعمت نزد ما بزرگ‌تر باشد طمع دشمن به آن بیشتر و جبران آن سخت‌تر می‌شود.
محقق و مدرس دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: یکی از این نعمت‌های بزرگ نظام اسلامی است، بنابراین از دیدگاه امام خمینی(ره) یکی از وظایف اصلی و مهم کشورهای اسلامی، دشمن شناسی، بیداری و هوشیاری مسلمانان در قبال توطئه و دسیسه‌های آنان است./907/د102/ی
ارسال نظرات