۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۷۰۵۸۰
با ادامه اعتراضات در ترکیه؛

بی بی سی: تغییر موضع اردوغان با فشار اتحادیه اروپا

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه اروپا مسئله موجود در میدان تقسیم را مانعی برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نمی داند.
ترکيه و اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: اتحادیه اروپا از پلیس ترکیه به خاطر استفاده از زور در برخورد با معترضان به شدت انتقاد کرده است. این اتحادیه از دولت ترکیه خواسته است که موضوع را به طور شفاف و دقیق مورد تحقیق و تفحص قرار دهد.
بی بی سی در ادامه افزود: البته پس از درخواست اتحادیه اروپا، استاندار ازمیر تحقیقاتی را از پلیس آن استان شروع کرده است. همچنین 3 پلیسی که از زور استفاده کرده اند نیز موقتا از کار برکنار شدند.
به گفته بی بی سی؛ واقعیت این است که بسیاری از مردم هنوز از وضعیت ناراضی هستند چراکه صحبت های دیروز اردوغان نتوانست هیچ کمکی به آرام کردن میدان تقسیم کند.
شبکه بی بی سی فارسی در ادامه به عقب نشینی دولت از مواضع خود پرداخت و گفت: از طرفی می توان لحن سخنان اردوغان را تغییر یافته تلقی کرد زیرا وی قول داد که مرکز خرید ساخته نشود. هرچند که وی تاکید کرده است که پروژه برای استانبولی زیباتر تکمیل خواهد شد.
در همین حال و بعد از این عقب نشینی، بی بی سی به نقل از اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا مسئله موجود در میدان تقسیم را مانعی برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نمی داند هرچند که ترکیه باید تلاش بیشتری برای رعایت حقوق بشر انجام دهد./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات