۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۷۰۶۰۱

فجایعی که بر سر آوارگان سوری می آید

خبرگزاری رسا ـ شرایط بسیار بد پناه جویان در اردوگاه ها، سبب شده تا سازمان ملل متحد از کشورهای عضو در خواست کمک های میلیاردی برای آنان نماید.
آنتونيو گاترس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه صدای آمریکا در خبری گفت: سازمان ملل متحد برای امداد رسانی اضطراری به آوارگان و پناهندگان سوری، از کشورهای عضو درخواست چهار میلیارد و چهارصد میلیون دلار کمک مالی کرده است.


آنتونیو گاترس، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در این خصوص گفت: اگر هم اینک و به صورت فوری کمک های بشر دوستانه به آوارگان نرسد، عواقب وخیمی چون افزایش نا آرامی و بی ثباتی در پی خواهد داشت.


گفتنی است با شروع نا آرامی ها در سوریه، مردم این کشور برای فرار از جنگ؛ مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند، در همین حال کشورهای همسایه سوریه که حامی شورشیان مسلح هستند، قول داده بودند که به پناه جویان کمک کنند و آنها را در اردوگاه ها مستقر کنند، اما با طولانی شدن جنگ در سوریه، این کشورها دیگر توان کمک به پناه جویان سوری را ندارند و به نظر می رسد آنها را باری بر روی دوش خود می دانند.

در برخی از اردوگاه هایی که توسط کشورهای حامی شورشیان مسلح برای پناه جویان ایجاد شده است، شرایط بسیار سختی برای پناه جویان ایجاد شده است تا جایی که برخی از خانوده ها برای کسب مقدار ناچیزی پول جهت گذراندن امورات زندگی، دختران خود را به تاجران پولدار کشورهای عربی می فروشند. همچنین گفته می شود که در موارد بسیاری به زنان و دختران سوری تجاوز صورت گرفته است.

البته لازم به ذکر است، مدیریت بسیار ضعیف در اداره این اردوگاه ها باعث شده تا بیماری های عفونی نیز در میان مردم همه گیر شود./1415/9161/خ

ارسال نظرات