۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۷۰۶۰۵

بستری شدن پدر 94 ساله آفریقا

خبرگزاری رسا ـ وی زمانی که به دلیل مبارزات ضد نژادپرستانه اش در زندان به سر می برد بر اثر کار اجباری در معدن، ریه هایش آسیب دید.
نلسون ماندلا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی گفت: نلسون ماندلا رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی برای سومین بار ظرف مدت 6 ماه گذشته بستری شد. به گفته دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی حال آقای ماندلا خوب نیست اما بدتر هم نشده است.
گفتنی است آقای ماندلای 94 ساله مدتی است که ریه اش چرک کرده است. وی پس از وخیم شدن حالش به بیمارستانی در پروتوریا منتقل شد. ماه آوریل گذشته نیز به دلیل عفونت ریه 10 روز در بیمارستان بستری شده بود.
بی بی سی فارسی در ادامه به نقل از ماک ماهاراج سخنگوی رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفت: در چند روز گذشته نلسون ماندلا دچار عود عفونت ریه شد. ابتدا پزشکان وی را در خانه درمان می کردند اما حدود ساعت 1.5 صبح شنبه حال وی بد شد و پزشکان تشخیص دادند که وی باید فورا در بیمارستانی مجهز بستری شود. بیماری وی جدی اما تحت کنترل، تثبیت شده است.
به گفته بی بی سی؛ آقای ماندلا زمانی که به دلیل مبارزات ضد نژادپرستانه اش در زندان به سر می برد بر اثر کار اجباری در معدن، ریه هایش آسیب دید. وی در دهه 80 میلادی نیز به بیماری سل مبتلا شده بود./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات