۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۷۰۶۰۷
حجت الاسلام سقای بی ریا:

حضور گسترده مردم در انتخابات مسلم است / توجه به انتخاب اصلح تکلیف الهی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور حضور گسترده مردم و استقبال پر شور در انتخابات را مسلم دانست و گفت: نظرسنجی ها نشان می دهد میزان مشارکت مردم حداقل 60 درصد خواهد بود و برخی هم این رقم را تا 71 درصد پیش بینی کرده اند.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا

حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن پیش بینی حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: روشن است که مردم از انتخابات استقبال بالایی خواهند داشت؛ نظرسنجی ها نشان می دهد حداقل حضوری بالای 60 درصد را شاهد خواهیم بود و حتی برخی این رقم را  71 درصد پیش بینی کرده اند.

 

وی توجه به انتخاب اصلح را یک تکلیف الهی دانست و گفت: مردم در انتخاب افراد باید سعی کنند بین خود و خدا حجت داشته باشند؛ این نوع نگاه سبب شده مردم با حساسیت و دقت بیشتری حرف ها و برنامه های کاندیداها را پیگیری کنند.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور برنامه های متنوع صدا و سیما در معرفی کاندیداها را شاهکار خواند و گفت: این یک کار مبارکی است؛ مردم می توانند با بهره مندی از نظرات کارشناسان، مناظرهای مختلف و فیلم تبلیغاتی کاندیداها، این شخصیت ها را محک بزنند و با تفکرات و برنامه های آنها آشنا شوند.

 

حجت الاسلام سقای بی ریا به رعایت عدالت در پخش برنامه های کاندیداها اشاره کرد و ابراز داشت: فرصت ها عادلانه تقسیم شده و زمان بندی پخش برنامه های کاندیداها نیز بصورت عادلانه تعیین شده است و حتی در مناظره انتخاب صندلی کاندیداها نیز بر اساس قرعه کشی مشخص شده است؛ عملکرد صدا و سیما در این زمینه بسیار عالی بود و فکر نمی کنم نظیر آن در دنیا باشد.

 

وی با تشکر از مسؤولان رسانه ملی و دست اندرکاران برنامه های انتخاباتی افزود: این کار مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است که کاندیدها بتوانند از ظرفیت صدا و سیما به صورت مجانی استفاده کرده و برنامه ها و دیدگاه های خود را مطرح کنند و قضاوت را به عهده مردم بگذارند.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر هوشیاری مردم در ارزیابی موضع گیری های کاندیداها، گفت: برخی کاندیداها از این فرصت استفاده کرده و به سیاه نمایی می پردازند اما باید بدانند که مردم هوشیارند و در انتخابات آینده رشد یافتگی سطح بالایی را از خود نشان خواهند داد.

 

حجت الاسلام سقای بی ریا ادامه داد: این برنامه ها سبب شده مردم صرفا بر اساس شندیده ها و مشهورات تصمیم گیری نکنند بلکه به عمق برنامه ها، رویکردها و تفکرات کاندیداها دسترسی پیدا کنند؛ قشر عظیمی از مردم از این برنامه ها استفاده کرده اند و امیدواریم به توانند از این طریق فرد اصلح را تشخیص داده و انتخاب کنند./928/ت302/ی 

ارسال نظرات