۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۱۷۰۶۲۲
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی:

اهل سنت لبیک به رهبری را با حضور پرشور در انتخابات به نمایش خواهند گذاشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی با بیان این که جامعه اهل سنت لبیک به رهبر معظم انقلاب را با همه توان در صحنه انتخابات به نمایش خواهند شد، گفت: عدم مشارکت در انتخابات گناهی بزرگ به شمار می رود و نتیجه این اشتباه نیز بیش از همه دامن عاملان آن را خواهد گرفت.
اهل سنت

آخوند رحیم بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد اظهارداشت: خداوند متعال را به سبب نعمت بزرگ انقلاب اسلامی سپاسگزاریم و برای رشد و تعالی این نظام مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی با بیان این که درخت انقلاب اسلامی ایران در طول سال های پس از پیروزی با خون پاک شهیدان آبیاری شده و اکنون مردم کشور میوه های آن را می چینند، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، حضور و مشارکت آحاد مردم در انتخاب مسؤولان و مدیران کشور است.

عضو شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، با بیان این‎که پیروان اهل سنت این استان دست برادران شیعه و مسؤولان را در برگزاری پرشور انتخابات پیش رو می فشارند، افزود: جامعه اهل سنت خراسان شمالی به همراه برادران و خواهران شیعی خود برای تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با همه توان وارد صحنه می شوند.

آخوند صمدی با تأکید بر این که امروز، روزی نیست که غافل بوده و در برخورد با مسائل گوناگون ناآگاهانه عمل کنیم، اضافه کرد: مدیر حوزه علمیه اهل سنت حنفیه بخش جرگلان در ادامه با یادآوری این که رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی، جامعه اهل سنت این استان را مورد تفقد ویژه قرار دادند، اظهار داشت: اهل سنت خراسان شمالی نیز همواره در خدمت نظام و آرمان های والای دینی و اسلامی انقلاب است و این مسأله در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که 24 خرداد ماه جاری برگزار می شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

آخوند صمدی حضور حداکثری و مشارکت گسترده در انتخابات را فرمان رهبری یاد کرد و گفت: بر این اساس اطاعت از دستور اولی الامر بر همه مسلمین واجب است و باید در راستای تحقق این فرمان رهبری گام بردارند.

این روحانی اهل سنت خراسان شمالی در ادامه پیروان مذاهب شیعه و سنی در کشور را به دو بال پرنده ای تشبیه کرد که برای رشد و توسعه کشور باید با همدیگر هماهنگ و هم هدف باشند.

وی اضافه کرد: پرنده ای که دارای دو بال سالم و قوی باشد می تواند به اوج قله پیشرفت و تعالی در حوزه های مختلف دست یابد، اما در صورتی که یکی از این بال ها زخمی و یا ضعیف شده باشد، عملکرد بال دیگر نیز تحت الشعاع قرار گرفته و پرنده نمی تواند به درستی پرواز کند.

امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی در پایان به نمایندگی از جامعه اهل سنت این استان، از حضور و مشارکت حداکثری پیروان سنی مذهب خراسان شمالی در تحقق حماسه سیاسی روز 24 خرداد ماه سال جاری خبر داد.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 867 هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در مناطق شمالی شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان سکونت دارند./934/ت302/غ

 

ارسال نظرات