۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۷۰۶۳۱
با حضور رییس مجلس شورای اسلامی؛

همایش آموزشی ناظران انتخابات شوراهای اسلامی شهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش آموزشی ناظران چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
همايش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش آموزشی ناظران چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بعد از ظهر امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این همایش علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی عمران و آبادانی شهرها و روستاها را از وظایف مهم شوراهای اسلامی و شهر و روستا دانست و گفت: گرچه قانون باید به شوراهای اسلامی وظایف بیشتری را محول کند اما همین وظایف فعلی نیز بسیار مهم است و شوارهای اسلامی رکن آبادانی شهرها و روستاها هستند.
لاریجانی انتخابات را ستون مردم سالاری دینی خواند و گفت: کسانی که کار نظارتی انتخابات را بر عهده دارند وظیفه مهمی در صیانت آن برعهده دارند؛ اگر انتخابات انجام نگیرد یا ناقص برگزار شود این ستون صدمه می‌بیند.
وی بر ضرورت توجه به آداب انتخابات تأکید کرد و ابراز داشت: انتخابات به حفظ و اقتدار نظام اسلامی کمک می کند و دلبستگی مردم به نظام اسلامی را قوی تر می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این همایش صادق بودن و امانتداری را از ویژگی های انبیا الهی دانست و ابراز کرد: این دو خصیصه در پیامبر عظیم الشأن اسلام وجود داشت چون امانتداری ایشان سبب هدایت و ارشاد مردم شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همین امانت داری پیامبر سبب شد که خداوند در قرآن به جان ایشان قسم بخورد و بگوید کسی که از پیامبر اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با مهم ارزیابی کردن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: کسانی را انتخاب کنیم که با عشق به خدمت آمده باشند و در عمران و آبادنی شهر تحولی ایجاد کنند.
مهدی امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از دیگر سخنرانان این همایش بود، وی بر ضرورت نظارت دقیق ناظران در روند برگزاری انتخابات تأکید کرد و افزود: هرچند ممکن است برخی علایقی به کاندیداها داشته باشند اما این امر نباید سبب شود که آنها آخرت خود را برای دنیای دیگران خراب کنند.
فرماندار قم نیز در این همایش با اشاره به کارهای انجام شده برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات، اظهار کرد: هیأت‌های اجرایی و نظارت تمام تلاش خود را کرده‌اند تا شاهد انتخاباتی باشکوه و پرشور در استان قم باشیم.
وی همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت آمادگی ناظران تأکید کرد و ابراز داشت: این امر سختی‌هایی را به دنبال دارد و ممکن است کار شمارش آرای شوراها در قم تا ظهر روز شنبه طول بکشد./927/پ202/پ
ارسال نظرات