۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۷۰۶۳۲
ویژه طلاب و روحانیان؛

نخستین دوره کشوری آموزش تربیت مربی قرآن کریم در خوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری نخستین دوره کشوری آموزش تربیت مربی قرآن کریم ویزه طلاب و روحانیان سراسر کشور به میزبانی شهرستان خوی در استان خبر داد.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیرکل حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: اولین دوره تربیت مربی قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیان به صورت کشوری به میزبانی شهرستان خوی در آذربایجان غربی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: این دوره آموزشی از هفته پایانی خردادماه سالجاری در شهرستان ارومیه آغاز می شود.

 

حجت الاسلام قهرمانی مدت اجرای طرح آموزشی تربیت مربی قرآن کریم را  20روز اعلام کرد و افزود: 250 نفر از طلاب و روحانیان مراکز حوزوی سراسر کشور به مدت 20 روز مباحث عمومی و تخصصی مرتبط با این دوره آموزشی را فرا می گیرند.

 

این مسؤول با اشاره به این که کلاس های این طرح آموزشی با حضور اساتید مجرب قرآنی حوزه و دانشگاه سراسر کشور برگزار می شود، اعتلای فرهنگ قرآنی، تربیت نیروی متخصص در راستای گسترش آموزش مفاهیم و مضامین کلام وحی و زمینه سازی برای ورود تخصصی به حوزه آموزش آیات نورانی قرآن از سوی طلاب حوزوی را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

 

 مدیرکل حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به برنامه های تابستانی مدارس حوزوی آذربایجان غربی، گفت: مدارس حوزوی سراسر استان از ابتدای تیرماه سالجاری با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، اخلاقی، تربیتی و قرآنی دایر است.

 

حجت الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: امسال نیز به مانند سال های گذشته اردوهای فرهنگی، علمی، زیارتی و تربیتی ویژه طلاب مدارس سراسر استان برگزار می شود و پیش بینی شده است که امسال طلاب مدارس استان به اردوهای فرهنگی مشهد مقدس اعزام شوند.

 

این مسؤول یادآور شد: همزمان با شروع برنامه های تابستانی مدارس حوزوی در سالجاری یازده نفر از طلاب و روحانیان مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه به سفر زیارتی کربلای معلی اعزام می شوند./936/ت303/ب 

ارسال نظرات