۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۳
کد خبر: ۱۷۰۶۵۴
نماینده مردم قم:

طرفداری ناظران انتخاباتی از کاندیداها با اصل امانت داری منافات دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که ناظران انتخاباتی باید امانت دار مردم و کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری باشند، گفت: طرفداری هیأت های اجرایی و ناظران انتخاباتی از نامزد یا جریانی خاص با اصل امانت داری منافات دارد.
احمد امير آبادي فراهاني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در همایش آموزشی ناظران چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با سنگین ارزیابی کردن کار ناظران انتخاباتی، گفت: در بحث نظارت باید تقوای الهی را رعایت کرد و همه باید روز جمعه با نیت الهی به سوی این مسؤولیت بزرگ پیش برویم.
وی با بیان این که افراد اجرایی و ناظران انتخابات قطعا از یک سلیقه سیاسی برخوردار بوده و طرفدار برخی از نامزدها هستند، ابراز کرد: هیأت های اجرایی به طور کلی در بحث دخالت در انتخابات محدودیت دارند و نمی توانند از افراد و یا لیستی حمایت کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ناظران نیز به عنوان مأموران اخذ رأی به هیچ عنوان نباید طرفدار نامزد یا جریان سیاسی خاصی باشند چون با این کار اصل امانت داری و بی طرفی زیر سؤال خواهد رفت و باید دقت کنیم آخرت خود را برای دنیای دیگران نفروشیم.
امیر آبادی با تأکید بر این که ناظران انتخاباتی باید امانت دار مردم و کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری باشند، ‌افزود: ناظران باید با هیأت‌های اجرایی تعامل و همکاری داشته باید تا انتخابات بهتر برگزار شود.
وی با بیان این که ناظران انتخابات حق دخالت در کارهای اجرایی انتخابات را ندارند، ‌گفت: مسؤولیت اجرایی انتخابات بر عهده هیأت اجرایی است و ناظران تنها وظیفه نظارت بر صندوق های اخذ رأی را دارند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت دقت نظر ناظران انتخاباتی تأکید کرد و ابراز داشت: در قم نامزدهای انتخابات در هر بیست و یک صندوق یک نماینده دارند و باید مراقب بود که این افراد و دیگران در انتخابات دخالت نکنند.
امیر آبادی با اشاره به سختی های کار ناظران انتخاباتی، اظهار کرد: درست انجام شدن کار ناظران انتخاباتی نه تنها اجر الهی را به دنبال دارد بلکه دنیا و آخرت آنها را نیز تضمین می کند.
وی با بیان این که مدت زمان شمارش آراء بستگی به تعداد افرادی که در برگه ها نوشته می شود،‌ دارد، گفت: سعی شود در هر برگه ای از آراء نام بیست و یک نفر نوشته شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ناظران انتخاباتی باید تا پایان اتمام کار شمارش آراء حضور جدی داشته باشند، ابراز کرد: باید بدانیم اگر عدم حضور ما در صندوق های رأی سبب پایمالی حقی شود باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم./927/پ202/پ
ارسال نظرات