۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۷۰۶۸۷
رییس ستاد مردمی اعیاد شعبانیه خبر داد:

حمایت از تولیدات داخلی در جشن‌های اعیاد شعبانیه/ همکاری 313هزار تشکل در 110 کشور جهان برای جشن نیمه شعبان

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اعیاد شعبانیه طی نشستی به تشریح برنامه های اعیاد شعبانیه پرداخت و اظهار داشت: برای برگزاری اعیاد شعبانیه با نیمی از تشکل‌های عظیمی همچون حوزه علمیه، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد و کانون ها و موسسات مختلف مهدویت، بسیج و سپاه و ارتش ائتلاف کرده ایم.
قدرت الله زنجاني، رييس ستاد مردمي اعياد شعبانيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قدرت الله زنجانی، رییس ستاد اعیاد شعبانیه در نشست خبری اعیاد شعبانیه با بیان این‌که جشن امسال با سال حماسه سیاسی و اقتصادی مصادف شده است اظهار داشت: از همین رو، ما با تهیه اقلام فرهنگی و ملزومات آذین بندی شهرها و محلات از تولیدات داخلی در حماسه اقتصادی و با شرکت در انتخابات در حماسه سیاسی مشارکت خواهیم کرد.
رییس ستاد مردمی اعیاد شعبانیه با بیان این‌که «واقعا عزت و شرف ما در حمایت از تولید ملی و استفاده از تولیدات داخلی است»، گفت: ما در این عرصه موفقیت‌های بسیاری را شاهد بودیم و در تلاشی که به مدت سه تا چهار ماه به طول انجامید خلأ کنار گذاردن تولیدات خارجی در عرصه بهره‌ مندی از آن‌ها در تزیینات اعیاد شعبانیه رفع شده است و از این به بعد نیز ستاد و حاشیه آن نیز زیر بار استفاده از اقلام غیرداخلی نخواهد رفت و ما از مردم نیز می‌خواهیم که در عرصه برگزاری اعیاد شعبانیه و تزیینات مربوط به این ایام، این چنین عمل کنند.
وی به اوج رساندن جشن ها، اثبات این که دین اسلام دین عزا نیست بلکه دین شادی است و برای تمام امور زندگی نیز برنامه دارد و ایجاد اتحاد بیشتر در جهت انتظار حضرت مهدی(عج) را اهداف برگزاری جشن های اعیاد شعبانیه دانست و گفت: باید در جشن ها تبیین شود که اگر ما بخواهیم آن حضرت ظهور می‌کنند.
رییس ستاد اعیاد شعبانیه با بیان این‌که برای برگزاری اعیاد شعبانیه با نیمی از تشکل‌های عظیمی همچون حوزه علمیه، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد و کانون ها و موسسات مختلف مهدویت ائتلاف کرده ایم، اظهار داشت: در جشن امسال 313 هزار تشکل فرهنگی در 110 کشور جهان و در داخل کشور نیز 313 مرکز و 110 محله همکاری خواهند داشت و تمام محلات و میادین اصلی شهر، محلات و حسینیه‌ها و نهادهای فرهنگی بازار با همکاری شهرداری‌ها آذین‌بندی خواهند شد و نیز با نهادهای مردمی و دولتی و سازمان‌ها مانند وزارت ارشاد، بسیج و ارتش ائتلاف کرده ایم و همه این ها آمده اند تا با مردم باشند.
زنجانی با بیان این‌که رسانه‌های گوناگون کشور به ویژه صدا وسیما باید به گونه مطلوبی فعالیت‌های مربوط به برگزاری اعیاد شعبانیه را پوشش دهند تا بیانگر فضای شاد موجود در سطح جامعه باشد ادامه داد: شاد کردن مردم در ایام اعیاد شعبانیه از جمله دیگر اهداف ما در این عرصه است و می‌خواهیم که با انجام این امر مردم به آرامش، آسایش و رفاه برسند.
وی افزود: 14میلیون نفر در 110 هزار محله در 110 منطقه در سراسر کشور مشغول برپایی اعیاد شعبانیه هستند و فعالیت آن‌ها در این عرصه مانند فعالیت‌ رزمندگان در طول سال‌های دفاع مقدس است و در طول برگزاری مراسم مربوط به نیمه شعبان حدود پنج هزار تن شیرینی پخت می‌شود که ارزش ریالی آن بالغ بر 50 میلیارد تومان می‌شود.
رییس ستاد مردمی اعیاد شعبانیه با تأکید بر این که امیدواریم بتوانیم جشن امسال را به یک حماسه سیاسی تبدیل کنیم اظهار داشت: جشن ائتلاف همزمان در داخل کشور و 110 کشور دیگر از سوم شعبان آغاز خواهد شد و تا 15 شعبان ادامه خواهد داشت. /9590/پ202/ص
ارسال نظرات