۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۷۰۷۰۷
قالیباف:

برای اجرایی کردن وعده هایم برنامه مدون دارم

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات فراوان اقتصادی کشور، گفت: با برنامه ای که طراحی کرده ایم وضع نابسامان اقتصاد مردم را سامان می دهیم.
سخنراني محمد باقر قاليباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ظهر یکشنبه در جمع حامیان خود در مسجد انقلاب بجنورد، با بیان این که برای رفع مشکلات اقتصادی مردم، برنامه ای دو ساله طراحی شده است، افزود: به مردم وعده می دهم که ظرف دو سال مشکلات اقتصادی موجود را رفع کرده و وضع نابسامان اقتصادی را سامان دهم.

وی وضع فعلی اقتصاد کشور را شکننده و طاقت فرسا دانست و اظهار داشت: در صورت پیروزی در انتخابات و واگذاری سکان هدایت قوه مجریه کشور به این جانب، به گونه ای عمل خواهم کرد که مردم شهرها و روستاهای ایران اسلامی دغدغه اقتصادی نداشته باشند.

قالیباف در ادامه مشکلات فرهنگی را نیز یکی دیگر از مشکلات مهم کشور ذکر و عنوان کرد: نباید برای رفع مشکلات اقتصادی مردم، مشکلات و دغدغه های حوزه فرهنگ را نادیده بگیریم، بلکه لازم است به صورت همزمان به مشکلات اقتصادی و فرهنگی توجه و برای رفع آنها تلاش کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه و نیز خلق حماسه سیاسی مردم در 24 خرداد ماه، مشکلات کشور با تدبیر و عقلانیت برطرف شده و قطار توسعه ایران اسلامی سرعت گیرد.

عدم اجرای تمامی بندهای قانون اساسی در دولت های گذشته ضعف بزرگی بود

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اجرای تمامی بندهای قانون اساسی در کشور تأکید کرد و گفت: متاسفانه در دولت های گذشته برخی از بندهای قانون اساسی یا به طور کلی اجرا نمی شد و یا اجرای نادرستی داشت و این مسأله یکی از نقیصه های اساسی دولت های پیشین بود.

محمدباقر قالیباف با بیان این که وی در صورت پیروزی در انتخابات، تمامی بندهای قانون اساسی را در کشور اجرا خواهد کرد، افزود: رییس جمهور حق ندارد قانون اساسی را سلیقه‌ای اجرا کند و برخی از بندهای آن را که مطالبه دولت از مردم است، پیگیری کرده ولی از طرف دیگر آن بخشی که به حقوق ملت بازمی‌گردد را نادیده بگیرد.

به گفته وی باید تمام ظرفیت های قانون اساسی در کشور پیاده شده و حقوق مردم در برابر دولت در زمینه های مختلف پیگیری شود چرا که مردم صاحبان اصلی کشور و نظام هستند.

شهردار تهران اضافه کرد: برای رشد و توسعه متوازن کشور چاره ای جز کارآمد کردن نظام نداریم و در این زمینه لازم است به دور از شعارزدگی، برای رفع مشکلات گوناگون مردم تلاش کنیم.

وی رفع مشکلات مردم را نیازمند جاری شدن خونی تازه در رگ های مدیریت اجرایی کشور دانست و گفت: متاسفانه سوء تدبیر یکی از چالش های مدیریت اجرایی در کشور بوده و هم اکنون برای گذر از این وضعیت باید مدیرانی توانمند و آزموده شده، مسؤولیت قوه مجریه کشور را بر عهده گیرند.

قالیباف با اشاره به این که وضعیت فعلی کشور به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی و مردم با فرهنگ ایران اسلامی نیست، تصریح کرد: با وجود این که کشور ما غنی ترین منابع طبیعی و خدادادی را دارد، اما به علت سوء مدیریت مدیران و مسؤولان، مردم در گرفتاری و رنج هستند.

وی لازمه خروج از این وضعیت را ارائه برنامه مناسب و پیاده شدن تدبیرهای درست در کشور دانست و افزود: همه مردم می دانند که این جانب فرد کم تجربه ای نیستم و وقتی از رفع مشکلات اقتصادی مردم در طی دو سال، صحبت می کنم، برای اجرای این وعده خود برنامه ای مدون و اصولی دارم.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پایان گفت: امید است با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و یازدهمین دوره ریاست جمهوری، ضمن خلق حماسه سیاسی، کشور به سوی رفع مشکلات و توسعه بیشتر گام بردارد./934/پ202/ج

 

ارسال نظرات