۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۷۰۷۶۰
بی بی سی فارسی؛

هراس آمریکا از احتمال حمله سایبری ایران

خبرگزاری رسا ـ بی بی سی: حملات سایبری ایران که از مدت ها قبل شروع شده و تاکنون نیز ادامه دارد، جوابی از طرف این کشور در برابر حملات سایبری آمریکا و اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران است.
کمک سايبري آمريکا به عربستان امارات بحرين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی به نقل از روزنامه نیویورک تایمز گفت: آمریکا برای مقابله با حملات سایبری ایران به چند کشور در خاورمیانه کمک می کند.


این روزنامه آمریکایی، نامی از کشورهایی که آمریکا قرار است به آنها کمک کند نبرده؛ اما این احتمال را مطرح کرده که امارات، عربستان و بحرین در میان این کشورها باشند.


بی بی سی در بیان علت حملات احتمالی ایران به آن کشورها  گفت: کشورهایی که به طور فرضی نامشان توسط نیویورک تایمز مطرح شده است به آمریکایی ها کمک اطلاعاتی می کنند. به طور مثال؛ اطلاعات کشتی هایی که از جانب ایران حرکت می کنند را در اختیار آمریکایی ها قرار می دهند. به این دلیل احتمال می رود که شاید مورد حمله سایبری ایران قرار گیرند.


گفتنی است این نوع کمک ها از سوی آمریکا به کشورهای شرق آسیا مانند ژاپن و کره جنوبی نیز برای مقابله با حملات سایبری کره شمالی
پیشنهاد شده است.

این شبکه به نقل از مقامات آمریکایی، دلیل این اقدام را اینگونه بیان کرد: آمریکا معتقد است باید خط مقدم خود را فراتر از مرزهایش قرار داده و به دفاع از امنیت آمریکا در مرزهای هم پیمانان خود بپردازد.


به گفته بی بی سی؛ تحلیلگران بر این باورند حملات سایبری ایران که از مدت ها قبل شروع شده و تاکنون نیز ادامه دارد، جوابی از طرف این کشور در برابر حملات سایبری آمریکا و اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران است. بنابراین آمریکا و اسرائیل شروع کننده جنگ سایبری محسوب می شوند.
/ 1421/9161/خ

ارسال نظرات