۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۱۷۰۸۰۲
ولایتی در شبکه خبر:

برای حل مشکلات اقتصادی لایحه دو فوریتی به مجلس می دهم

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که برای حل مشکلات اقتصادی لایحه دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهم کرد، موقعیت بین المللی جمهوری اسلامی ایران را ممتاز و برجسته خواند.
ديدار علي اکبر ولايتي با نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنج شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه بین المللی خبر، با اشاره به تجارب خود در حوزه سیاست خارجی کشور، گفت: ما به دنبال بازسازی روابط خارجی در عرصه های مختلف هستیم.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بخش مهمی از حل مشکلات علمی و اقتصادی جمهوری اسلامی به مقدار زیادی به روابط خارجی دارد و ما از همه ظرفیت های دیپلماسی آشکار، منطقه ای، عمومی و بین المللی بهره خواهیم گرفت.
 
هیچ مساله ای بدون نقش آفرینی ایران در منطقه حل نمی شود
وی جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای مهم و مطرح در سطح منطقه و دنیا دانست و تصریح کرد: هیچ مساله ای در منطقه به اقرار دوست و دشمن بدون حضور فعال ایران حل نخواهد شد و مساله سوریه نیز در همین چارچوب است.
 
ولایتی افزود: داشتن روابط و حسن همجواری با همه همسایگان برای ما اهمیت دارد و برای همکاری های منطقه ای اهمیت ویژه ای قائل هستیم.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همسایه داری را یک حسن در روابط خارجی دانست و اضافه کرد: متاسفانه این اصل در سال های اخیر به خوبی مورد توجه قرار نگرفت، در حالی که تاکید حضرت امام و رهبر انقلاب بر ارتباط خوب با همسایگان است.
 
به احترام متقابل با حفظ منافع اهتمام خواهیم داشت
وی ادامه داد: اگر کشورها و قدرت ها بخواهند از موضع بالا با ما برخورد کنند جواب دندان شکنی از ما گرفته و خواهند گرفت و ما به احترام متقابل با حفظ منافع اهتمام خواهیم داشت و تاکنون نیز سوابق و کارنامه ما این را نشان می دهد.
 
ولایتی تاکید کرد: می توانیم رابطه با دنیا را به گونه ای که شایسته ملت ایران است بازسازی کنیم.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آیا این توان را دارید که با همان سیاست هایی که در دوران وزارت خارجه خود داشتید، در دنیای امروز تاثیرگذار باشید، گفت: من بعد از حضور شانزده ساله در وزارت خارجه که از کار وزارت خارجه کنار آمدم به دلیل مشاورت بین الملل رهبر معظم انقلاب در جریان جزییات سیاست خارجی و مسائل دنیا هستم.
 
وی تاکید کرد: می دانیم نسخه های شانزده سال پیش به درد الان و سال های آینده نمی خورد، اما ظرفیت هایی وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.
 
عدم همراهی باعث شد رایزنی های من با سارکوزی ابتر بماند
دکتر ولایتی گفت: در این مدت ملاقاتی نیز با آقای سارکوزی با کسب اجازه از مسؤولان ذیربط در کشور داشتم و با مشاور وی و نفر دوم فرانسه نیز به تعاملات و نتایج خوبی رسیدیم و اگر همکاری می شد ظرف دو سه هفته در روابط ایران و فرانسه و مسائل هسته ای حل و فصل می شد و به جایی خوبی می رسید و متاسفانه از سوی دولت خود ما همکاری نشد و این کارها و تعاملات ابتر ماند.
 
ولایتی افزود: بنده همین الان با وزرای خارجه اسبق کشورهای مختلف ارتباط دارم و ملاقات ها و دیدارهای مختلفی را داشته و دارم.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما می توانیم با استفاده از مزایایی ترانزیتی که داریم اقتصاد بدون نفت داشته باشیم.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا قول می دهید مساله هسته ای را حل کنید، گفت: ان شاءالله می توانیم این کار را انجام دهیم، البته این کار نیازمند تدبیر است.
 
حل پرونده هسته ای را سخت تر از اجرایی کردن قطعنامه 598 نمی دانم
ولایتی با بیان این که اجرایی کردن قطعنامه 598 سخت تر از مساله هسته ای بود، گفت: ما این کار را به لطف خدا و تلاش همکاران اجرایی کردیم و اگر حمایت های امام رهبری و مردم و جهاد فی سبیل الله رزمندگان نبود موفق به این کار نمی شدیم.
 
وی تاکید کرد: ما می توانیم مساله هسته ای را به گونه ای حل کنیم که هم حق غنی سازی داشته باشیم را حفظ کنیم و هم فشارها و تحریم ها را برداریم، ما نباید مقاومت های خود را به گونه ای سامان دهیم که کار عملیاتی انجام نشود و این کار تنها با مصاحبه کردن میسر نمی شود.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما می توانیم به گونه ای کار کنیم که هم مساله هسته ای حل شود، هم تحریم ها در مرحله اول اضافه نشود و هم در مرحله بعد رقیق تر شود و هم ایران موقیت خود را در جهان پیدا کند.
 
دکتر ولایتی تاکید کرد: این توانایی را داریم با یاری خدا و با همکاری دوستان با تجربه در سیاست خارجی این مشکلات را با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حل کنیم و به مسائل و مشکلات خود سامان ببخشیم.
 
 در پاسخ به سؤالی اختیارت مصرح رییس جمهور در قانون اساسی را پاسخگوی نیازها دانست.
 
وی با بیان این‌ که دولت ما دولت متمم خواهد بود، گفت: در دولت ما از نظرات نخبگان و اندیشمندان در عرصه های مختلف استفاده خواهد شد.
 
دکتر ولایتی اظهار داشت: ‌همکارانی که ما انتخاب می‌کنیم افرادی متدین هستند و کسی که تقوا داشت حتما به بیت‌المال دست دراز نمی‌‌کند و افرادی را که به آن منتسب هستند را به مشاغلی که خارج از عهده آنها باشد، نمی‌گمارد و رانت‌خواری را رایج نمی‌کند.
 
وی با تاکید بر این که نکته که به نخبگان و صاحبنظران بها می دهیم، تصریح کرد: افرادی که جزو کابینه ما خواهند بود، افرادی باتجربه هستند؛ ما دیگر فرصت آزمون خطا نداریم از این رو باید افراد باتجربه را در مناصب مختلف قرار دهیم.
 
ولایتی بیان کرد: در دولت ما افرادی متخصص و معتدل خواهند بود که از افراط‌ گرایی به دور باشند، ما ضررهای زیادی بخاطر افراط ‌گرایی در طول انقلاب دیده‌ایم، اسلام با افراط‌گرایی بیگانه است.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که شعار دولت ما اخلاق گرایی و ثبات در مدیریت و تصمیم گیری های است، بیان داشت: اگر کسی می گوید کابینه من باید سرباز باشد در حد سرباز از آنها می خواهد و خودش به دنبال این است که همه کاره باشد.
 
ولایتی اظهار داشت: کسی که می خواهد در کابینه دولت ما باشد باید سردار باشد نه سرباز و سابقه مدیریتی من نشان می دهد که به معاونان و مدیران مختلف اختیارات لازم را می دادم و مورد تایید من بودند.
 
وزرای کابینه من بله قربان گو نخواهند بود
وی با تاکید بر این که رییس جمهور باید از مداخله در امور تخصصی وزرا اجتناب کند، تصریح کرد: کابینه من کابینه بله قربان گو نخواهد بود.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد ترکیب کابینه خود نیز خاطرنشان کرد: اگر قرار است ما در آینده دولتی داشته باشیم که هماهنگ و مشورت پذیر باشد باید سه قوه با هم همکاری کنند.
 
وزرا را با مشورت به مجلس معرفی می کنم
وی گفت: من قبل از این که لیست کابینه را به مجلس بدهم با کمیسیون های مختلف مشورت های لازم را انجام خواهم داد و بعد نسبت به معرفی کابینه اقدام خواهم کرد.
 
ولایت مشورت با مجلس شورای اسلامی را سودمند دانست و تاکید کرد: مجلسی که در انتخاب وزرا مورد مشورت قرار گیرد قطعا کمک کار دولت نیز خواهد بود.
 
فرصت صد روزه را برای مشکلات حاد تعیین کردم
وی با اشاره به زمان تعیین شده خود برای حل مشکلات خود، تصریح کرد: من فرصت صد روزه را مطرح کردم ولی برخی پوزخند زدند؛ من این فرصت را برای مسائل حادی مطرح کردم که مردم را رنج می دهد و عموم جامعه با آن دست به گریبان هستند.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که ما نگاه طبیبانه به مشکلات اقتصادی کشور داریم، گفت: ما باید طراحی های لازم را انجام دهیم تا بدانیم با چه روش و شیوه ای می خواهیم نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.
 
وی تنظیم بازار، توازن بین نقدینگی و کالا و جلب اعتماد مردم را سه معیار در حل مشکلات گرانی دانست و گفت: به دلیل قول های عمل نشده از سوی دولت، رابطه با ملت تخریب شده و باید این مساله را بازسازی کرد و ما به دنبال تحقق این مهم هستیم.
 
برای حل مشکلات اقتصادی لایحه دو فوریتی به مجلس می دهم
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برای حل مشکلات اقتصادی لایحه دو فوریتی به مجلس می دهیم، به کارخانجات تنفس شش ماهه می دهیم، معافیت های مالیاتی را به تولیدکنندگان خواهیم داد تا آنها بتوانند به تدریج مشکلات خود را حل کنند.
 
مجری برنامه از ولایتی پرسید که تضمینی وجود دارد که در این عرصه موفق شوید؟ ولایتی در مقام پاسخ با بیان این که دلیلی ندارد که در این راستا موفق نشویم، گفت: این طرح کارشناسی شده است و قبل از این که این برنامه را ارائه کنم با افراد صاحب تخصص مشورت کرده و برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مخالفت اقتصادی با این مساله صورت نگرفته است و البته برخی با این مساله مخالفت سیاسی کرده اند، اما ما با کمک به تولید تب اقتصاد را کنترل خواهیم کرد.
 
بانک مرکزی باید مستقل از دولت باشد
ولایتی با تاکید بر این که بانک مرکزی باید مستقل باشد و ابزار دست دولت نباشد، گفت: در حال حاضر بانک مرکزی ما این گونه نیست و دولت به آن به عنوان یک کیسه نگاه می کند که هرگاه نیاز داشت از آن بردارد؛ در حالی که باید استقلال داشته باشد و بانک ها را کنترل کند.
 
وی تاکید کرد: اگر مردم به ما رای دهند و من به عنوان رییس جمهور انتخاب شوم برنامه پنجم را اجرایی خواهیم کرد و این مساله مشکلات اقتصادی ما را در کوتاه مدت حل خواهد کرد.
 
ولایتی با تاکید بر این که پول باید در خدمت تولید باشد، گفت: این روش، روشی امتحان شده در کل دنیا و مورد تاکید اسلام است و ما به آن بها خواهیم داد و حمایت همه جانبه از تولید به عمل خواهیم آورد.
 
این فعال سیاسی اظهار داشت: وقتی تولید رونق گرفت، مشکلات مختلف حل می شود.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تقویت ارزش ها و هویت ملی و دینی را محور برنامه ها و فعالیت های فرهنگی خود دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم را در برابر تهدیدات بیگانه رها کنیم نخواهیم توانست مسیر اسلامی و ایرانی خود را طی کنیم.
 
بیمه سلامت ایرانیان را اجرایی می کنم
وی برنامه ها و طرح های خود در حوزه سلامت را تشریح کرد و گفت: ما باید به سمتی برویم که درمان رایگان شود و مردم ما باید بیمه با کفایت داشته باشند و ما به دنبال بیمه سلامت ایرانیان خواهیم بود.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که بیمه ها خصوصی شوند، در حال حاضر بیمه ها دولتی هستند و بیمه مرکزی باید ناظر بر همه شرکت های بیمه گر باشد.
 
وی حوزه سلامت و درمان را یک حوزه به هم تنیده و زنجیره وار دانست و ادامه داد: برای محقق شدن طرح های مختلف در حوزه سلامت باید تمامی بخش های ذیربط هماهنگ عمل کنند./924/ز502/ج
 
ارسال نظرات