۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۱۷۰۸۰۵
استاد حوزه علمیه:

ماه شعبان فرصتی برای تقویت خلوص نیت انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که ماه شعبان فرصتی برای تقویت خلوص نیت انسان باشد، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا با اعمال نیکو و شایسته هر لحظه خود را به خداوند منان نزدیک کرده و به سعادت دست یابد.
شعبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابوالقاسم الیاسی، استاد حوزه علمیه  یک شنبه شب در مراسم گرامیداشت آغاز ماه شعبان که در تکیه ابوالفضلی اوجی آباد برگزار شد با بیان این که ماه رجب با همه خوبی ها و برکات خود به پایان رسیده است، گفت: انسان باید به ارزیابی اعمال خود بپردازد که از ماه رجب چگونه استفاده کرده است.


وی با اشاره به این که انسان باید در هر حال به دنبال ارزشیابی خود باشد، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با ارزیابی اعمال خود زمینه تعالی و تکامل را فراهم کرده و به مراتب ارزنده ای برسد.


حجت الاسلام الیاسی با بیان این که ماه شعبان ماه صلوات بوده و از عظمت والایی برخوردار است، ادامه داد: انسان باید ماه شعبان را به خوبی درک کرده تا با آمادگی کامل به استقبال ماه مبارک رمضان رود.


استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که ماه شعبان فرصتی برای تقویت خلوص نیت انسان باشد، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا با اعمال نیکو و شایسته هر لحظه خود را به خداوند منان نزدیک کرده و به سعادت دست یابد.


وی ادامه داد: انسان باید تقوا محوری را در خود تقویت کرده که در آن صورت اعمال انسان از ارزش والایی برخوردار خواهد شد که انسان به سبب تقوا می تواند به جایگاه والایی دست یابد.


حجت الاسلام الیاسی با بیان این که انسان باید زمان های خود را غنیمت شمرده و از آن بهره کافی داشته باشد، گفت: انسان باید در تلاش بوده تا با ایمانی راسخ از فرصت های خود در راستای تقرب به پروردگار منان دست یابد.


استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که عبادات ضامن سعادت انسان در قیامت است، بیان داشت: انسان باید در انجام عبادات خود اهتمام والایی داشته و تلاش او به منظور انجام اعمال صالح و شایسته باشد.


حجت الاسلام الیاسی با بیان این که انسان باید اخلاص را در زندگی خود نهادینه کرده و به این امر مهم توجه داشته باشد، گفت: چاپلوسی چیز درستی برای انسان نیست که باید از چنین اموری دوری شود./950/پ203/ب

ارسال نظرات