۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۷۰۸۰۷
حداد عادل در ارومیه:

با آذری‌ها هیچ مشکلی ندارم/ پای ائتلاف 1+2 ایستاده‌ام

خبرگزاری رسا ـ نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد اعظم ارومیه گفت: من پای قولم برای ائتلاف 1+2 ایستاده ام و هر وقت احساس کنم که کناره گیری من به مصلحت اسلام، انقلاب و اصولگرایان است این کار را خواهم کرد.
دکتر غلامعلي حدادعادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دکتر غلامعی حدادعادل دیشب در جمع مردم ارومیه در مسجد اعظم این شهر گفت: من از بچه گی در مدارس یاد گرفته ام که آذربایجان سر ایران است و بزرگ که شدم با علمای آذربایجان برخورد داشتم و در خدمت بزرگانی چون علامه امینی، علامه جعفری و علامه طباطبایی حضور پیدا کردم و فهمیدم که در این سر عجب مغزی نهفته است.

  

 وی به شایعه پراکنی درباره این که وی ضد آذربایجان است اشاره کرد و گفت: من به همه مردم ایران به خصوص مردم آذربایجان ارادت دارم، وقتی به محضر رهبری می رسیدم و گاهی ایشان شعر های شهریار را می‌خواندند عشق و علاقه بنده به شهریار و زبان آذری بیشتر شد.

 

حداد عادل ادامه داد: برای من فرقی بین ترک و فارس نیست و برای من همه مساوی هستند چرا که در قرآن آمده است: "شریف ترین شما نزد خداوند متقی ترین شماست" و برای من هم که یک مسلمان هستم مهم متقی بودن افراد است نه قومیت آنها. 

 

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به کتابی از آیت الله قریشی اشاره کرد و گفت : من 47 سال قبل که در شیراز مشغول تحصیل بودم با خواندن کتاب"سیری در تعالیم اسلام " از آیت الله قریشی به این عالم آذری علاقه‌مند شدم و این علاقه در قلب من 47 سال است که باقی مانده است.

  

حداد عادل با بیان این که یکی از راه هایی دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی اختلاف افکنی میان قومیت ها است، اذعان داشت: دامن زدن به اختلاف ترک و فارس نمونه ای از آنهاست که می گویند حداد عادل به زبان آذری توهین کرده است؛ دور باد این اتهام ها از من، چراکه شعار دولت من تقوا و تدبیر است و تقوا یعنی کسانی افضل هستند که نزد خدا افضل باشند.

 

 وی دامه داد: اصلا در کشوری که رهبر آن آیت الله خامنه ای باشد مگر می توان بین قومیت های مختلف فرق گذاشت، رهبر جامعه اسلامی یک آذری است، مگر فرقی دارد که چه کسی در این مملکت خدمت کند همه ما ایرانی هستیم.

 

 حداد عادل گفت : بنا به در خواست رهبری باید در این سال مردم دو حماسه به وجود بیاورند یکی حماسه سیاسی و دیگری حماسه اقتصادی، شرط محقق شدن حماسه سیاسی این است که همه ما در 24 خرداد ماه در انتخابات و در پای صندوق های رای حاضر شویم.

 

 وی اظهار کرد: رهبری به حضور ملت در پای صندوق های رای افتخار می کنند بنابراین چنان که به دشمن در جنگ تحمیلی یاد دادیم که به هیچ وجه از مواضع خود کوتاه نمی آییم باید در انتخابات هم به مردم دنیا بفهمانیم که ما همچنان به عهدی که با شهدا بسته ایم پای بندیم.

 

 نامزد دوره یازدهم ریاست جمهوری ادامه داد :دشمن از جنگ رو در رو دست برداشته است و به جنگ اقتصادی روی آورده است.

 

 حداد عادل در ادامه به فرمایشی از امام (ره) اشاره کرد و گفت: شرف و عزت این ملت در این مبارزات و دفاع از آرمان های اسلامی است و ما باید به دنیا بفهمانیم که در تحریم های اقتصادی هم تسلیم دشمن نمی شویم و با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی هرگز از خواسته خود کوتاه نخواهیم آمد.

  

وی افزود: عاقبت کشور هایی که از آمریکا پیروی کرده اند بر همگان مشخص و معلوم است و نباید فریب آمریکا را بخوریم و این فشارهایی را که غرب به ایران تحمیل می کند همه بخاطر  این است که پیشرفت علمی نکینم و وابسته به آنها باشیم.

 

حداد عادل تاکید کرد: ملت ایران هیچ گاه از حق خود کوتاه نخواهند آمد، ما حسینی و عاشورایی هستیم و به هیچ وجه تسلیم غرب نمی شویم.

 

نامزد ریاست جمهوری به کنترل تورم هم اشاره کرد و گفت : باید جلوی واردات بی رویه گرفته شود تا کشور را از غرب بی نیاز کنیم و من هر قولی که داده ام به آن عمل خواهم کرد و قولی را نمی دهم که هیچ وقت عملی نشود.

 

وی در رابطه با مسئله دریاچه ارومیه هم گفت: یکی از اموری که خودم را به آن متعهد می دانم حل مساله دریاچه ارومیه است.

 

حداد عادل در پایان به سوالی در باره ائتلاف 2+1 جواب داد:من قول داده ام پای آن هم ایستاده ام و هر وقت احساس کنم که کناره گیری من به مصلحت اسلام، انقلاب و اصولگرایان است این کار را خواهم کرد، ورود من به انتخابات برحسب وظیفه بوده است./9361/پ202/ع

ارسال نظرات