۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۷۰۹۶۷

سفر روحانی از ارومیه به تبریز با هواپیمای اختصاصی/ انتقاد از فشار مضاعف مشکلات به مردم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام روحانی که با یک هواپیمای اختصاصی از ارومیه به تبریز سفر کرده بود، در جمع مردم این شهر از گرانی ها و فشارهای مضاعف بر مردم به دلیل سؤ مدیریت مسؤولان سخن گفت و از دولتمردان کنونی به شدت انتقاد کرد.
سخنراني حجت الاسلام حسن روحاني سخنراني حجت الاسلام حسن روحاني حسن روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن روحانی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر دوشنبه که با هواپیمای اختصاصی از ارومیه وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شده بود، در ‌جمع مردم این شهر با انتقاد از عدم پخش کامل دیدارهایش با مردم نقاط مختلف کشور اظهار داشت: صدا و سیما زحمت کشان فراوانی دارد‌، اما چند نفر انگشت‌ شمار رسانه ملی را به رسانه میلی تبدیل کرده‌اند.
 
وی با بیان این‌که تاریخ روزهای سختی را به خود دیده، 24 خرداد روز سرنوشت بوده و 25 خرداد روز پیروزی ما خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز خودتان به دیگران این سخنان را برسانید، چون صدا و سیما این سخنان را پخش نخواهد کرد.
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این روزها بر تمامیت‌خواهان روزهای سختی می‌گذرد من فکر نمی‌کردم به ورزشگاه شهید شیرودی تهران بروم و 30 هزار نفر ‌به این مکان بیاید اما صدا و سیما با یک تصویر بسته گوشه‌ای را نشان بدهد.
 
حجت الاسلام روحانی با بیان این‌که افتخار می‌کنم رییس ستادم در آذربایجان شرقی یک جانباز و سردار دفاع مقدس است، تصریح کرد: ای کسانی که این همه گرانی و فشار اقتصادی برای مردم به ارمغان آوردید دیگر بس است، ای کسانی که بیکاری 3.5 نفر را به ارمغان آوردید دیگر بس است، ای کسانی که به نام سیاست تهاجمی این همه فشار در سیاست خارجی به وجود آوردید دیگر بس است.
 
وی با انتقاد از سیاست های دولت نهم و دهم افزود: در این هشت سال بر ما چه گذشت، هشت سال هاشمی رفسنجانی را تخریب کردند، اما روزی که رفت برای انتخابات ثبت‌نام کند، دیدید در سراسر کشور چه شد، عکس‌العمل مردم خواست به تمامیت‌خواهان بگوید اینجا سرزمین ایران سرزمین اندیشه، درک و تدبر است.
 
حجت الاسلام روحانی با بیان این‌که دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشند، گفت: می‌دانید چند میلیون معتاد داریم، می‌دانید برای چه؟ چون نگذاشتید نشاط و شادی در جامعه باشد و مجبور کردید جوانان به نشاط کاذب از جمله اعتیاد روی بیاورند.
 
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید دولت خود شیفته‌ای و دولت تمرکزگرا نیست، از نیروی بومی لایق چه ضرری دیدید که آنها را کنار زدید، بگذارید در آذربایجان قهرمان و ترک زبان مدیران استانی و شهرستانی از خودشان باشد. آذربایجان یعنی چشم و چراغ ایران، آذربایجان یعنی حافظ انقلاب آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی.
 
وعده تأسیس فرهنگستان زبان و ادب آذری
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زبان آذری مردم منطقه آذربایجان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید برای آذربایجان شاهد تاسیس فرهنگستان زبان و ادب آذری در شهر تبریز خواهیم بود. در دولت من دانشگاه مکان امنی برای دانشجو خواهد بود و اخلاق در جامعه احیا خواهد شد.
 
دولتم راه تکاملی هاشمی و خاتمی خواهد بود
حجت الاسلام روحانی با اشاره به این‌که در دولت تدبیر و امید اعتدال، عقلانیت و میانه روی جایگزین افراط و خودسری خواهیم کرد، تصریح کرد: دولت من راه تکاملی دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی خواهد بود. سیاست خارجی دولت تدبیر و امید تغییر خواهد یافت، ما اهل تسلیم در برابر بیگانگان نیستیم ولی اهل تقابل و ماجراجویی هم نخواهیم بود.
 
وی سیاست خارجی در دولت آینده را تعامل سازنده با جهان دانست و گفت: راه دولت خود را تداوم دولت هاشمی و خاتمی می دانم، اعتدال، عقلانیت و میانه روی مؤلفه های تدبیر و امید است، ما اهل تسلیم در برابر بیگانگان نیستیم ولکن اهل تقابل و ماجراجویی نیز نخواهیم بود.
 
روحانی با آیت الله شبستری دیدار نکرد
بنابر این گزارش، پیش از مراسم زمان دیدار مردمی حجت الاسلامی روحانی رأس ساعت 18 اعلام شده بود که سخنرانی این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأخیر بیش از یک ساعته آغاز شد.
 
حجت الاسلام حسن روحانی که عصر امروز از فرودگاه ارومیه با هواپیمایی اختصاصی چارتر شرکت هواپیمایی زاگراس به شهر تبریز سفر کرده بود دقایقی پیش فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز را ترک کرد. در فرودگاه تعدادی از هواداران روحانی با شعار درود بر هاشمی، سلام بر روحانی، جمعه قیامت می کنیم از روحانی استقبال کردند.
 
قرار بود این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طبق برنامه با آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کند که این برنامه با وجود حضور خبرنگاران در دفتر امام جمعه لغو شد./935/پ202/ج
ارسال نظرات