۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۷۰۹۸۵

محاکمه عامل رسوایی بزرگ آمریکا

خبرگزاری رسا ـ برادلی مانینگ سرباز 25 ساله آمریکایی به دلیل برملاکردن اسناد محرمانه ارتش آمریکا، ممکن است به حبس ابد محکوم شود.
برادلي مانينگ

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به گزارش یورونیوز دادگاه ویژه نظامی برای برادلی مانینگ سرباز 25 ساله آمریکایی در ایالت ریلند برگزار شد. وی متهم به همکاری با وب سایت ویکی لیکس برای افشای اسناد محرمانه ارتش آمریکا است.


همزمان با برپایی این دادگاه، چندتن از هواداران وی در مقابل دادگاه و در حمایت از او تجمع کردند.


برادلی مانینگ به دلیل برملاکردن اسناد محرمانه ارتش آمریکا برای سایت ویکی لیکس، ممکن است به حبس ابد محکوم شود. اما برخی از هموطنانش همواره از او به عنوان یک قهرمان یاد می کنند.


یکی از حامیان وی گفت: به نظر من برادلی بیش از هر فرد دیگری با آشکار کردنقتل عام کودکان، روزنامه نگارات و شهروندان به پایان جنگ در عراق کمک کرد.


یکی دیگر از حامیان وی نیز گفت: به نظر من کار او درست بود. او کاری کرد که باید انجام می داد و آنهم افشای جنایات جنگی بود.


خبرنگار یورو نیوز همچنین افزود؛ برادلی مانینگ با حبس ابد بدون عفو مشروط مواجه است اما همزمان دولت آمریکا نیز با بی اعتباری عظیمی مواجه شده است. اینها نشان می دهد که این روزها دادگاه نظامی توانایی این را دارد تا در آینده میزان اعتماد دولت اوباما را نیز به چالش بکشد./1406/9161/خ

ارسال نظرات