۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۷۰۹۹۲
استاد حوزه علمیه قم:

نهضت امام حسین ناجی بشر از منجلاب تباهی است

خبرگزاری رسا ـ ‌‌‌‌استاد حوزه علمیه قم درباره شخصیت امام حسین(ع) گفت: نهضت امام حسین(ع) برای بشر همچون ناجی عمل می‏کند و جامعه را از منجلاب تباهی به صراط مستقیم رهنمون می کند.
ميلاد امام حسين(ع)

 حجت‏الاسلام محمد علی شریعت زاده، ‌‌‌‌استاد حوزه علمیه قم،در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره منزلت امام حسین(ع) گفت: حرکت امام حسین(ع) بدون شک، حرکتی برای بیداری نوع بشر است.

 

وی افزود: اثرات نهضت امام حسین(ع) را تا قیامت جاودان خواهد ماند و راهنمای تمام آزادگان خواهد بود، وقتی یزید نسبت به حضرت زینب(س) در مجلس شام، جملاتی تهدید و تحقیر آمیز را بر زبان آورد، حضرت زینب(س) آنقدر به حرکت وسیع برادرش و نفوذ آن در اعماق تاریخ اطمینان دارد، که می‏فرماید«هرکاری که می‏خواهی انجام بده، برادر من نهضتی را شروع کرده است که با کارهایی که تو انجام می‏دهی باز نمی‏ایستد» و قیام امام حسین(ع) تاکنون ادامه دارد و خاموش نشده است.
‌‌‌‌این استاد حوزه علمیه قم درباره اهمیت نهضت امام حسین(ع) اظهار داشت: سید الشهدا(ع) زمانی این نهضت را انجام داد، که بشر نیاز به یک جنبش داشت و ما نمی توانیم بگوییم حرکت امام حسین(ع) یک کودتا و یا یک قیام است بلکه حرکتی است که جان دوباره‏ای در دل انسان‏های زمان خود و دیگر زمان‏ها روانه کرد.
وی درباره نهضت امام حسین(ع) تصریح کرد: این حرکت ماندگار نهضت امام حسین(ع) به صورت بدیهی، متمایز و برجسته‏تر از حرکت‏های دیگر اهل بیت(ع) عصمت و طهارت است.
 حجت‏الاسلام شریعت‏زاده ابراز داشت: حرکت امام حسین(ع) وجه تمایزی با دیگر اهل بیت(ع) دارد و آن، نهضت بدیع و زیبا و در عین حال، شکننده قیام عاشورا است که دین اسلام را، که دچار آفت شده بود، احیا کرد.
وی ادامه داد: درباره امام حسین(ع) روایتی است که «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» از امام صادق(ع) سؤال کردند مگر همه اهل‏بیت(ع) کشتی‏نجات نیستند، امام صادق(ع) در پاسخ فرمودند: ما همه کشتی نجات هستیم اما کشتی جدم حسین(ع) هم سریع‏‎تر و هم وسیع‏تر است.     
این استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: نهضت بنیادی و بدیع امام حسین(ع) برای نوع بشر همچون یک ناجی عمل می‏کند، که وقتی جامعه به قهقرا و تباهی کشیده شد، دوباره بشر را به صراط مستقیم بکشاند.
وی به نفوذ محبت امام حسین(ع) در دلها اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) نفوذ خاصی در دل‏ها دارد که ممکن است خیلی از غربی‏ها آنقدر که به امام حسین(ع) ارادت دارند به دیگر ائمه(ع) چنین ارادتی نداشته باشند، ولی هنگامی که به نام امام حسین(ع) می‏رسند، سر تعظیم فرود می آورند.
حجت‏الاسلام شریعت‏زاده ادامه داد: امام حسین(ع) درقلوب انسانها حرکت کرده است ودر دلهای مردم جای دارد، در روایتی آمده است که در خون امام حسین(ع) حرارتی است که این حرارت خاموش نمی شود و همیشگی و دائم است .
وی در پایان خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) می‏فرماید «حسین منی و انا من حسین» یعنی حسین از من است و من از حسینم و این خیلی معنای زیبایی دارد، یعنی حرکت حسین(ع) در عاشورا، حرکت پیامبر(ص) است و هر کسی مقابل حسین(ع) بایستد مقابل پیامبر(ص) ایستاده است./979/ت302/ع
ارسال نظرات