۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۷۰۹۹۷
حجت الاسلام روحانی در ارومیه:

تعامل سازنده با جهان سیاست دولت تدبیر و امید است/جایگزین کردن اعتدال به جای افراط و تفریط

خبرگزاری رسا ـ نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در دولت امید و تدبیر با دنیا در تقابل و تضاهم نیستیم بلکه سیاست تعامل سازنده با جهان است اگر چه هیچ گاه در برابر بیگانگان سرتسلیم فرود نخواهیم آورد.
حجت الاسلام روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حسن روحانی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر عصر امروز در جمع مردم ارومیه با اشاره به اینکه ولایت فقیه و رهبری ستون اصلی خیمه نظام و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: روز 24 خرداد روز تعیین سرنوشت کشور به دست تک تک ملت ایران است.

 

وی با بیان این که دیگر دوره افراط و تفریط ها به سرآمده تصریح کرد: ما در دولت آینده اعتدال، صلح، برابری، برادری و دوستی را جایگزین  خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید دیگر از آمار دروغ خبری نخواهد بود چراکه شرایط کنونی کشور نیازمند آرامش و ثبات است و ما آن را به کشور بازمی گردانیم.

 

وی با اشاره به معضلات و مشکلات حوزه اشتغال جوانان به آمار 3 و نیم میلیونی بیکاری در کشور اشاره کرد و افزود: در دولت آینده زمینه اشتغال 867 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی فراهم می شود.

 

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت آینده دولت شعور است نه شعار، به تقویت و ترمیم ارزش پول ملی کشور اشاره کرد که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

 

وی همچنین با توجه به مطالبه جدی مردم آذربایجان غربی در رابطه با احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: من به شما قول می دهم اگر بار مسؤولیت اجرایی بر دوش من قرار بگیرد و اگر مردم مصلحت را در این انتخاب دیدند، مشکل دریاچه ارومیه در اولین روزکاری دولت در دستور کار قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به مطالعات کارگروه تخصصی دریاچه ارومیه در مرکز مطالعات استراتژیک با بیان این که خشک شدن دریاچه ارومیه زندگی زیستی 14 میلیون نفر را به  مخاطره می اندازد، بر ضرورت انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه تاکید کرد.

 

وی ادامه داد: با توجه به بررسی های انجام شده انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه مستلزم صرف هزینه ای بالغ بر 2 تا  دو و نیم میلیارد دلار است، اما با ایجاد حوضچه های مصنوعی 70 درصد مخارج آن قابل تامین است.

 

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بر اجرای اصل 15 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: این حق مردم است که بتوانند به زبان مادری خود حرف بزنند.

 

وی اتحاد و عدم تبعیض های نگرشی را لازمه توسعه و پیشرفت روزافزون کشور دانست و خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید دانشگاه محیط علم و آزادی خواهد بود و دیگر به خاطر یک انتقاد استادی از دانشگاه اخراج نمی شود.

 

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: ما در دولت آینده با دنیا در تقابل و تضاهم نیستیم بلکه سیاست ما تعامل سازنده با جهان است اگر چه هیچ گاه در برابر بیگانگان سرتسلیم فرود نخواهیم آورد.

 

کناره گیری عارف به نفع روحانی

 

علی عبدالعلی زاده وزیر مسکن دولت اصلاحات  نیز در این دیدار گفت: حجت الاسلام حسن روحانی به میدان انتخابات یازدهم ریاست جمهوری آمده تا ادامه دهنده راه دولت سازندگی هاشمی رفسنجانی و دولت اصلاحات خاتمی باشد.

 

وی ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه و همچنین توجه ویژه به فرهنگ و هنر آذری از جمله موضوعات مورد درخواست مردم برای توجه ویژه دولت تدبیر و امید است.

 

همچنین حجت الاسلام جعفر فخر آذر یکی از اعضای ستاد انتخابات حجت الاسلام روحانی در ارومیه با اعلام خبر کناره گیری عارف به نفع روحانی شور خاصی را در جمع هواداران دولت تدبیر و امید به راه انداخت این در حالی است که هنوز منبع رسمی خبر کناره گیری عارف به نفع روحانی را اعلام نکرده است./936/پ202/ع 

ارسال نظرات