۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۷۱۰۴۹
علمای حوزه علمیه خراسان در بیانیه‌ای مشترک:

از گوش‌سپردن به شایعه در ارزیابی نامزدها بپرهیزید

خبرگزاری رسا ـ در بیانیه مشترک آیات موسوی‌خلخالی، اشرفی‌شاهرودی، موسوی‌شاهرودی و سیدان خطاب مردم آمده است: از گوش‌سپردن به شایعات، ادعاها، توهمات و احساسات در ارزیابی نامزدها بپرهیزید.
منشور اخلاقي انتخابات

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرات آیات٬ موسوی‌خلخالی، اشرفی‌شاهرودی، موسوی‌شاهرودی و سیدان از علمای بزرگ خراسان در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای مشترک صادر کردند.

 متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إن الله یأمرکم أن تؤدوا الأمانات إلی أهلها (سوره نساء آیة 58)

اینک که به لطف خداوند متعال، سی و چهار سال از عمر جمهوری اسلامی می‌گذرد و بار دیگر در آستانة انتخاب مهم ریاست جمهوری هستیم، توجه ملت شریف را به موارد زیر جلب می‌نماییم:

1) در این مقطع، که ملت ایران در حال گذر به آینده‌ای امیدبخش و غلبه بر تهاجمات و فشارهای گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، حضور پرنشاط مردم عزیز موجب ناامیدی دشمنان اسلام و ایران، اعتلای کشور و تحقق حماسة سیاسی خواهد بود. از این رو بر شرکت عموم مردم و علاقمندان به دین و میهن در انتخابات، توصیه و تأکید می‌کنیم.

2) درس‌آموزی از تجارب تلخ و شیرین دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری، ایجاب می‌کند مردم عزیز و متدین، به سوابق واقعی و شرایط عینی نامزدها بیشتر توجه کنند و به توصیة امام و رهبری و تأکید همة نخبگان، با علمای فرزانه در مناطق مختلف کشور مشورت کنند و از گوش‌سپردن به شایعات، ادعاها، توهمات و احساسات در ارزیابی نامزدها بپرهیزند.

3)روحانیت و علمای دین، همواره دغدغة دین و اعتلای همه‌جانبة ملت مسلمان ایران را داشته و حمایت و مخالفت آنها نسبت به اشخاص، تابع میزان کفایت و تعهد آنها در پیشبرد امور مسلمین بوده است. در این دوره که به تصریح رهبر فرزانة انقلاب، مسئلة اصلی کشور و کمینگاه دشمن، اقتصاد است، و با توجه به احراز صلاحیت عمومی نامزها توسط شورای محترم نگهبان، مهم‌ترین شروط نامزد اصلح، برخورداری از کاردانی و تجربة اجرایی، امانت‌داری و صداقت، درایت و کفایت مدیریتی و تکیه به متخصصان متعهد است و تنها در فرض تساوی نامزدها در این شروط، نوبت به ترجیح بر اساس فضایل شخصی و مانند آن خواهد رسید.

4)به مردم مؤمن و هوشیار اطمینان می‌دهیم حوزه و روحانیت ضمن مبارزه با تفریط و افراط و انحراف، همواره پشتیبان  خردورزی و اعتدال دینی خواهد بود.

از خداوند متعال، اعتلای ملت سربلند ایران، طول عمر رهبر فرزانة انقلاب و عزت روزافزون مراجع عظام تقلید را مسئلت داریم.

والسلام علی عباد الله الصالحین20 خرداد 1391 سید مهدی موسوی خلخالی، مصطفی اشرفی شاهرودی، سید محمد موسوی شاهرودی، سید جعفر سیدان/934/د101/س

ارسال نظرات