۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۷۱۰۷۲
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

کار آمدی گفتمان سازش خیال خامی بیش نیست

خبرگزاری رسا ـ سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: تصور پیشرفت کشور با سازش در برابر کارهای غیر معقول کشورهای استکباری خیال خامی بیش نیست.
حجت الاسلام سعيد جعفري

حجت الاسلام سعید جعفری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه نگاه بیداری اسلامی به انتخابات ایران است، گفت: با توجه به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان و تأثیرپذیری جهان اسلام و بیداری اسلامی از حرکت مردم ایران به ویژه اکنون که مسأله بیداری اسلامی به عنوان تهدیدی برای جهان استکبار مطرح شده، انتخاب فردی انقلابی که بتواند الگوی موفق مردم سالاری دینی بر مبنای ولایت فقیه را برای دیگر جوامع اسلامی معرفی کند ضروری است.

وی افزود: شاید تاکنون دیگر کشورها نیز به عدم وجود محوری مشخص و مورد اطمینان که نظراتش بر مبنای اسلام باشد آگاه شده و ارزش این نظام ولایی را بیش از ما بدانند.

حجت الاسلام جعفری مبانی اسلامی را در تقابل با افکار دنیای غرب دانست و اظهارداشت: شکل گیری انقلاب اسلامی زمانی صورت گرفت که ابرقدرت‎های شرق و غرب در محاسبات خود شکل گیری نظامی موفق بر مبنای دینی را پیش بینی نمی کردند؛ زیرا آنها دوران رنسانس را تجربه کرده و چنین اتفاقی سبب تعجب و ناباوری آنها شده است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با توکل برقدرت الهی توانست این انقلاب را بر مبنای اسلام تشکیل داده و الگوی جدیدی را به صحنه سیاسی دنیا وارد کند.

وی به برخی شاخصه های الگوی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصه های این الگو مبارزه با مستکبران جهان و شیطان بزرگ است که این مسأله را به خوبی از ابتدا و قبل از پیروزی انقلاب می توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام جعفری با بیان این که استکبار پس از پیروزی انقلاب مقابله خود را با آن آغاز کرد، ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی، ترورهای شخصیت های انقلاب مانند شهید بهشتی و 72 تن از یاران، مطهری، رجایی، باهنر، ائمه جمعه، تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، تحریم علمی و انواع صدمه های گوناگون همچون ترور دانشمندان هسته ای از بارزترین دشمنی های استکبار جهانی با نظام ولایی ایران اسلامی است.

وی افزود: با بیان این تاریخچه متوجه خواهیم شد که دشمنی استکبار با این نظام بر سر مبانی اسلامی است و آنها با اصل نظام مخالفت دارند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان تأکید کرد: تصور پیشرفت کشور با سازش در برابر فعالیت های غیر معقول کشورهای استکباری خیال خامی بیش نیست.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: دشمن هنگامی در برابر نظام اسلامی سر تعظیم فرود می آورد که ما با قدرت، صلابت و تدبیر در برابر زیاده خواهی های آنها مقاومت کنیم.

وی با اشاره به این‎که مدیریت امور اجرایی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای آرای عمومی اداره می شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اسلام و حضور مردم در صحنه پایه ریزی شده و یکی از نمادهای حضور مردم، مدیریت و نظارت بر اجرای قوانین در درون شهرها است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: گرایش به سوی آبادانی و الگوی شهرهای اسلامی به سبب این‎که اسلام در عمق معرفت مردم جای دارد پیش خواهد رفت.

وی افزود: معماری ساختمان های شهر را می توان یکی از بارزترین نمادهای این الگوی اسلامی معرفی کرد و ورودی ها، میادین و ادارات از مواردی هستند که  باید به آنها در الگوی اسلامی توجه داشت.

حجت الاسلام جعفری در پایان تأکید کرد: مساجد و حوزه های علمیه به عنوان محور حرکت‎های دینی در الگوسازی اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردارند./9462/ت302/غ

ارسال نظرات