۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۷۱۰۸۱
معاون مطبوعاتی اداره ارشاد قم:

جلوی استفاده از آیات و روایات در تبلیغات کاندیداها گرفته شد

خبرگزاری رسا ـ خامه یار با اشاره به حساسیت مردم نسبت به ارزش‌های دینی گفت: استفاده از آیات و روایات در تبلیغات کاندیداها ممنوع اعلام شده است و در همین راستا جلوی توزیع دو محصول تبلیغاتی منتشر شده که البته مربوط به کاندیداهای خارج از استان بود متوقف شد.
محمد خامه يار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خامه‌یار پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان قم با مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که بر اساس نظرسنجی‌های به عمل آمده حدود 78 درصد مردم قم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت خواهند کرد گفت: این میزان مشارکت مردم در روستاها بیش از 80 درصد پیش بینی شده است.


وی با اشاره به این که قم مرکز انقلاب و نشر اندیشه‌های ناب اسلامی است گفت: به همین دلیل برگزاری انتخابات در قم مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار دارد برای همین درخواست‌های زیادی برای حضور خبرنگاران خارجی در قم برای پوشش این واقعه ملی ارائه شده است که در روز انتخابات حضور آنان را خواهید دید.

 

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که تهییج و ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات و خلق حماسه سیاسی از وظایف رسانه‌هاست، افزود: باید رسانه‌های استان قم اهتمام جدی داشته باشند تا حضور مردم در انتخابات را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند.

 

وی با اشاره به به فعالیت 68 پایگاه خبری، سایت محلی و دفاتر خبرگزاری‌های رسمی کشور در استان قم، اظهار داشت: اداره کل ارشاد استان قم نسبت به ارزیابی کامل عملکرد رسانه‌های فعال در قم اقدام کرده و نتایج این ارزیابی‌ها در اختیار مسئولان استان قرار گرفته است.

 

خامه‌یار بیان کرد: در این ارزیابی‌ روند ارائه اخبار پوششی، تولیدی و دریافتی با موضوع انتخابات مورد توجه محتوایی قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به نظارت کامل اداره کل ارشاد بر عملکرد نشریات و چاپخانه‌های شهر قم اظهار کرد: تخلفات صورت گرفته تاکنون بسیار اندک بوده و تنها سه نشریه محلی و سه چاپخانه تذکر کتبی گرفتند.


خامه یار با اشاره به حساسیت مردم نسبت به ارزش‌های دینی گفت: استفاده از آیات و روایات در تبلیغات کاندیداها ممنوع اعلام شده است و در همین راستا جلوی توزیع دو محصول تبلیغاتی منتشر شده که البته مربوط به کاندیداهای خارج از استان بود متوقف شد.

 

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به جایگاه قم در عرصه چاپ و نشر تاکید کرد: به دلیل ظرفیت‌های موجود در عرصه چاپ و نشر در کشور کالاهای تبلیغاتی 40 شهر کشور از 17 استان در قم منتشر شد./916/پ202/ع

ارسال نظرات