۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۷۱۱۱۲
آیت الله شبستری:

کشور نیازمند رییس جمهور ولایت‌مدار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری تأکید کرد: در شرایط حساس نظام اسلامی به رییس جمهوری نیاز دارد که همسو با و ولایت و مدافع دستاوردهای نظام باشد.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع اعضای شورای استانی حوزه علمیه اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی از ماه‌ها قبل پروژه های مختلفی برای مقابله با انتخابات 24 خرداد در دستور کار خود قرار دادند، اما هر بار با اشتباه محاسباتی رو به رو شدند.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که در سه دهه گذشته از هر فرصتی برای بازگشت به سلطه استعماری خود در ایران بهره جسته اند، اما هر گاه با حضور مردم در صحنه های مختلف ناامید و مایوس شده اند، افزود: شرکت در انتخابات فرصتی دوباره برای یأس دشمنان نظام اسلامی، همه باید با نیت خیر در این عرصه حاضر باشیم.


وی با بیان این‌که هدف اصلی دشمن از تحریم های اقتصادی، گسترش نارضایتی های عمومی و حضور کمرنگ مردم در انتخابات بوده است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی خود بر عدم کارایی تحریم‌ها و تهدیدها اعتراف دارد و می داند که ادامه این روند نتیجه‌ مطلوبی برای غرب نخواهد داشت، از این رو به دنبال جنجال رسانه‌ای علیه مردم‌سالاری دینی کشور است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر هوشیاری نامزدهای انتخاباتی و عموم مردم در برابر تحریکو تهییج دشمنان در آستانه انتخابات مهم 24 خرداد افزود: دشمن در آستانه انتخابات با طمع ورزی روی آورده و تلاش در کمرنگ کردن حضور مردمی دارند، غافل از این که همان‌گونه که مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضوری حماسی داشتند، در انتخابات 24 خرداد نیز این حضور حماسی تکرار خواهد شد.


آیت الله شبستری شرکت در انتخابات را ذخیره الهی در دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: شرکت در انتخابات لبیک به ولی فقیه زمان و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا است، به عبارت دیگر بر اساس آیات و روایات معتبر وارده در دوران غیبت کبری لبیک به فرمان ولی فقیه به عنوان امری واجب‌الاطاعه مطرح است.


وی برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری را امیدبخش برای آینده نظام اسلامی و غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: حماسه سیاسی 24 خرداد خط بطلانی بر توطئه های اقتصادی دشمنان است، در شرایط حساس نظام اسلامی به رییس جمهوری نیاز دارد که همسو با و ولایت و مدافع دستاوردهای نظام باشد.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات اخیر رهبری مبنی بر حضور پرشور و با بصیرت مردم در انتخابات اظهار داشت: هر کس امروز در کشور جوهره ایمان و غیرت دینی دارد، باید در انتخابات شرکت کند، امروز شرکت در انتخابات وظیفه تک تک ملت ایران است و همه باید شرکت پرشور و حماسی داشته باشند.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که انتخابات برای ملت ایران یک فرصت برای حماسه و یک امتحان برای غلبه بر دشمن است، گفت: اکنون تمام دشمنان چشم به انتخابات ایران و چگونگی حضور مردم در این صحنه مهم سیاسی دوخته اند، به یقین حضور حداکثری برگ برنده ای برای ملت و رییس جمهور آینده در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است./935/پ202/س

ارسال نظرات