۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۷۱۱۳۱
استاد حوزه علمیه قم:

مردم برای انتخاب اصلح به اهل خبره مراجعه کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتخابات یک امانت الهی است که نباید در این امانت خیانت شود، گفت: مردم برای انتخاب اصلح به اهل خبره مراجعه کنند.
انتخابات
حجت‌الاسلام علی رحمانی‌فرد، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تأثیر داخلی و بین‌المللی حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: انسان را خداوند مختار آفریده و به او این اجازه را داده است که سعادت و شقاوتش را خودش تعیین کند، در جامعه ما نیز مردم باید در انتخابات آینده با نهایت جدیت و آزادی وارد شوند و کاندید مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: انتخابا یک امانت الهی است که خدا از ما خواسته است که آن را به صاحب اصلیش بسپاریم، مردم در این انتخابات مثل همیشه امانت داری کنند و اگر در امانت خیانت شود، همه مسؤول هستند و ضرر آن به همه جامعه وارد می‌شود.
این کارشناس حوزوی، انتخاب اصلح در انتخابات را متذکر شد و اظهار داشت: در انتخاب به اهل خبره جامعه رجوع کنیم، باید افراد جامعه بدانند به کسی رأی می‌دهند که مملکت را به جلو پیش می‌برد، باید در این زمینه به قطع و یقین رسید.
وی ادامه داد: انتخاب اصلح از آن نظر مهم است که چهار سال بالاترین مسؤولیت اجرایی کشور به کسی می‌دهیم که باید مملکت را به جلو پیش ببرد و انتخاب اصلح در واقع یک انقلاب دیگر در داخل کشور است.
حجت‌الاسلام رحمانی‌فرد، با ترسیم شاخص‌های اصلح تأکید کرد: اگر در این انتخابات غفلتی صورت بگیرد، گناه و عقاب الهی دارد، اگر این انقلاب برای همه افراد جامعه است و برای ما رفاه نسبی ایجاد کرده، ما نیز باید در انتخابات شرکت کنیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.
وی خاطر نشان کرد: انتخابات یاری اسلام و قرآن است و باید توجه داشت که با رأی دادن به یک انسان و مجری کارآمد، اسلام را پیش می‌بریم، در انتخابات باید حزب‌گرایی را فراموش کرد و فقط به فکر اسلام و نظام اسلامی بود و شخصی را انتخاب کنیم که همه گروه‌ها را با هم متحد کند و صفا و صمیمیت را برقرار سازد و حوادث ریاست جمهوری گذشته تکرار نشود.
این استاد حوزوی، مردم را به حفظ خونسردی و آرامش بعد از اعلام نتایج دعوت کرد و گفت: تمامی کاندیداها انسان‌های عاقل و فهمید‌ه‌ای هستند و بعید است که کسی تمکین به نتیجه انتخابات نکند، مردم باید مراعات مصلحت جامعه را بکنند و در دام هوی و هوس نیفتند و بدانند که کسی که انتخاب شده برای این مملکت و متعلق به همه جامعه است.
وی افزود: کاندیداها نیز باید به جای تبلیغات علیه هم‌دیگر و جامعه، کارهای صورت گرفته را آسیب‌شناسی کنند و با رفع نواقص گذشته سعی کنند که آینده اقتصادی و سیاسی خوبی برای مملکت اجرا کنند./978/ت302/ی
ارسال نظرات