۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۷۱۱۳۲

جنگ مصر و اتیوپی بر سر آب نیل

خبرگزاری رسا ـ آب نیل نیاز تقریبا تمام جمعیت 84 میلیون نفری مصر را تامین می کند و ساخت سد در اتیوپی میزان آب را برای سالها به یک پنجم کاهش می دهد.
مناقشه بر سر آب رود نيل مصر اتيوپي

 به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: رئیس جمهوری مصر می گوید کشورش حاضر است هر کاری کند تا اتیوپی را از ساخت سد بر روی رودخانه نیل منصرف کند.
به گفته بی بی سی؛ آب نیل نیاز تقریبا تمام جمعیت 84 میلیون نفری مصر را تامین می کند و ساخت سد در اتیوپی میزان آب را برای سالها به یک پنجم کاهش می دهد.
هفته قبل نیز در سخنان لو رفته از یک جلسه رسمی در مصر که به بزرگترین افتضاح سیاسی تاریخ آن کشور شهرت یافت، برخی رهبران مخالف دولت پیشنهاد دادند که مصر برای جلوگیری از ساخت آن سد به اتیوپی حمله نظامی کند.
رئیس حزب سلفی نور نیز در آن جلسه گفته بود: مصر باید به مخالفان دولت اتیوپی و شورشیان کمک کند تا آن کشور بی ثبات شود. همچنین باید از اختلافات بین اریتره و اتیوپی نیز سوء استفاده کرد.
بی بی سی فارسی در انتها افزود: آقای مرسی گفته است که مصر به دنبال جنگ نیست اما کسی نمی تواند در تامین آب این کشور خلل ایجاد کند. همچنین قرار است وزیر خارجه مصر در روزهای آینده به اتیوپی سفر کند./ 1421/9161/خ
 

ارسال نظرات