۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۷۱۲۰۴
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

نخستین اجلاس فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین اجلاس فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان تهران با موضوع مدیریت فرهنگی در سال حماسه سیاسی - حماسه اقتصادی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، برگزار شد.
حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در نخستین اجلاس فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان تهران حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران رمز موفقیت در تعلیم و تربیت را تهذیب و تزکیه نفس عنوان کرد و افزود: برای کسب موفقیت در امر تعلیم و تربیت، تهذیب نفس اولین قدم محسوب می‌شود.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی هدف اصلی از تحصیل در حوزه‌های علمیه را مأنوس شدن با قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام دانست و افزود: باید قرآن و علوم قرآنی در رأس دروس حوزوی باشد و بیش از هرچیز یک طلبه باید بتواند مبلغ خوبی باشد.
وی ادامه داد: یک مبلغ واقعی کسی است که ارتباط خود را با مردم حفظ کند و با قدرت ارتباط‌گیری قوی، آنها را تحت تأثیر قرار دهد. باید تبلیغات او در مجالس عمومی صورت گیرد و با سعی و تلاش و پژوهش ناب در عرصه تبلیغ وارد شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی «قول لین» و توانایی جذب مخاطب را از ویژگی‌های یک مبلغ خوب عنوان کرد و افزود: یک مبلغ خوب باید همچون پیامبر دارای قول لین باشد و بتواند عموم مردم را به سوی خود جذب کند. با برخورد خشن به خصوص در کلان‌شهرهایی مانند تهران، نمی‌توان مردم را به سوی خود جذب کرد.
وی به بحث آموزش دروس حوزوی در حوزه‌های علمیه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: همان گونه که درحوزه‌ها به آموزش طلاب بها داده می‌شود باید ساعاتی را نیز در نظر بگیرند که طلبه در آن ساعات با قرآن مأنوس شود. متاسفانه قرآن از زمانهای دور تاکنون مهجور است و در حوزه‌ها به دروس فقه و فلسفه بیش از تفسیر و علوم قرآنی اهمیت داده می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بهترین مدیریت فرهنگی در سال حماسه سیاسی - حماسه اقتصادی را الگو گرفتن از قرآن مجید دانست و ادامه داد: قرآن کریم، کتاب آسمانی ما مسلمانان از حرف اول یعنی از باء بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم دارای کار فرهنگی است و چنانچه در همه امور قرآن، سرلوحه و سرمشق ما باشد از بهترین کار فرهنگی بهره‌مند خواهیم بود.
همچنین حجت‌الاسلام محمدتقی قندی، معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران کشور ضمن بیان سخنان کوتاهی به سئوالات معاونان فرهنگی و مشاوران پاسخ داد.
در این اجلاس از برندگان مسابقات قرآنی و نخبه‌های فرهنگی در زمینه های وبلاگ‌نویسی، سردبیری نشریه، مقاله‌نویسی و تحقیق پایانی تجلیل و تقدیر به عمل آمد./9191/د102/ی
ارسال نظرات