۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۱۷۱۲۲۱
آیت‌الله مقتدایی:

حمایت از ولایتی موضع رسمی جامعه مدرسین نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که پانزده امضا پای ورقه‌ای است که آیت‌الله یزدی نوشته و نظر این افراد به آقای ولایتی بوده است، گفت: این نامه موضع رسمی جامعه مدرسین محسوب نمی‌شود.
آيت الله مرتضي مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سه‌شنبه شب در مجمع طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه قم که در حسینیه آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد، با تبریک به مناسبت ماه شعبان، تحریم‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمنان با اسلام مشکل دارند و شیعه و سنی برای آنها فرقی نمی‌کند و آنها به دنبال نابودی همه مذاهب اسلامی هستند.
وی یکی از علت‌های دشمنی استکبار جهانی با ایران را بیداری اسلامی در منطقه دانست و ابراز کرد: بیداری اسلامی خشم استکبار جهانی را به دنبال داشته است.
عضو شواری عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی، اظهار کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود از هر ابزاری استفاده می‌کنند و یکی از آنها تحریم‌های شدید برای مأیوس کردن و عدم حضور مردم در انتخابات است.
آیت‌الله مقتدایی حضور پر شور و حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد را موجب نا امیدی دشمنان خواند و گفت:‌ حضور پر شور و مقاوم مردم در انتخابات شکست بزرگی برای استکبار جهانی محسوب می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: کارشناسان اسرائیلی و غربی اذعان  دارند که انتخابات تغییری در وضعیت ایران ایجاد نمی‌کند زیرا رهبری در ایران حاکم است و ملت هم تابع او هستند.
وی نقش روحانیان و مبلغان حوزه علمیه در راهنمایی و تشویق مردم برای حضور پر شور در انتخابات را تأثیرگذار ذکر کرد و گفت:‌ عزت اسلام و اقتدار نظام در عرصه بین‌المللی یکی از نتایج حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است.
عضو شواری عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که ما هر چه داریم از اسلام، مساجد و روحانیت است، ابراز کرد: نقش روحانیت شیعه در دفاع از ارزش‌هاس اسلامی همیشه برجسته بوده و امروز نیز روحانیت نباید بی تفاوت باشد و باید با خنثی کردن توطئه‌های دشمن مردم را به حضور پر شور در انتخابات دعوت کند.
آیت‌الله مقتدایی در ادامه سخنان خود با اشاره به اعتماد مردم به جامعه مدرسین و تماس‌هاس مکرر آنها در مورد انتخابات،‌ گفت:‌ طبق مصوبه جامعه مدرسین بنا بود که جامعه در انتخابات ورود مصداقی نداشته باشد و کار را به مردم واگذار کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: به خاطر این‌که برخی از علمای شهرستان‌ها نظر اعضای جامعه مدرسین را خواستار شدند اعضا به این نتیجه رسیدند که با نظرخواهی موجبات رفع حیرت مردم را فراهم کنند.
وی با بیان این‌که اعلام رسمی در جلسات جامعه مدرسین منوط به چهارده رأی است، اظهار کرد: پس از نظرخواهی بنا شد کسانی که موافق هستند آن را اعلام کنند و ظاهرا پانزده امضا پای ورقه‌ای است که آیت‌الله یزدی نوشته و نظر این افراد با آقای ولایتی بوده است.
آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: اعضا معتقد بودند که برای همه کاندیداها احترام قائل هستند اما نظرشان این است که ولایتی دارای پختگی، تجربه کامل، متانت، ایمان، تدین، تبعیت از رهبری و تخصص در امور بین‌الملل است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه در پایان بیان کرد: این نامه موضع رسمی جامعه مدرسین محسوب نمی‌شود اما نظر پانزده نفر از اعضای جامعه است./927/پ202/ج
ارسال نظرات