۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۷۱۲۷۶

دعوت آیت الله علوی گرگانی از مردم برای حضور پرشور در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که جمهوری اسلامی از برکت خون شهیدان به دست آمده است، گفت: اگر در زمنیه انتخابات کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خون شهیدان باشیم.
2/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه امروز در دیدار جمعی از پرسنل حفاظت پرواز، با بیان این‌که جمهوری اسلامی از برکت خون شهیدان به دست آمده است، گفت: یکی از حقوق شهیدان بر گردن ما شرکت در انتخابات است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: اگر در زمنیه انتخابات کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خون شهیدان باشیم.
وی با اشاره به آیات قرآن بر ضرورت پیروی نکردن مؤمنان از رفتارهای اجتماعی دشمنان تأکید کرد و ابراز داشت: یکی از دلایل عدم پیشرفت برخی از کشورها همین است که زندگی خود را شبیه غربی‌های می‌کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: در روایات اسلامی نیز آمده که اهل تقوا نباید در کارهای شخصی و اجتماعی از دشمنان و کافران تقلید کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که اسلام تنها با گفتن شهادتین حاصل نمی شود، گفت: رعایت تقوا و توجه به موازین شرعی اسلامی از دیگر ملزومات اسلام است که باید به آن توجه کنیم.
وی بر ضرورت الگوگیری از زندگی ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و اظهار داشت: سعادت دنیا و آخرت بندگان در گرو پیروی از سیره و رفتار اهل بیت(ع)‌است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که راه و نام ائمه اطهار(ع) برای همیشه در تاریخ زنده است، گفت: کسانی که  به مقدسات اسلامی بی احترامی می‌کنند نمی توانند از عظمت اهل بیت بکاهند و خود را بد نام تر از گذتشه می‌کنند./927/پ202/ج
ارسال نظرات