۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۷۱۲۷۷
آیت الله ایمانی:

تمکین به نتیجه انتخابات از نظر شرع و عقل ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس قانون را خط قرمز و فصل الخطاب در همه امور از جمله انتخابات دانست و گفت: تمکین به نتیجه انتخابات هم از نظر شرع و هم به لحاظ عقلی ضرورت دارد.
آيت الله ايماني آيت الله ايماني

آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تمکین از قانون را به کاندیداهایی که رأی نمی آورند گوشزد کرد و اظهار داشت: قانون حرف آخر را می زد و خط قرمز است؛ قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد با تأیید فقهای شورای نگهبان مشروعیت پیدا می کند بنابراین از نظر شرع و عقل الزام آور است.

 

وی با بیان این که میزان رأی ملت است، افزود: عرف پذیرفته شده در کشورهایی که بر اساس انتخابات کار می کنند این است که به انتخاب مردم احترام می گذارند؛ معنا ندارد کسی که رأی نمی آورد بخواهد برای مقابله قهر کرده و خانه نشینی کند؛ طبیعی است که ما از میان این شش نفر یک نفر را برای ریاست جمهوری می خواهیم و بقیه می توانند در سمت های دیگر به رییس جمهور منتخب یاری دهند.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به تجربه تلخ و عبرت انگیز فتنه 88 برای نامزدهایی که  ناکام می مانند، گفت: در آن دوره عده ای نخواستند به قانون تمکین کنند بنابراین ضایعاتی را برای کشور بوجود آوردند، با این کار خودشان نیز از صحنه سیاسی کشور خارج شدند.

 

آیت الله ایمانی شرکت در انتخابات را حق و تکلیف الهی هر مسلمانی دانست و ابراز داشت: امام(ره) که سند مشروعیت، کمال ارزش و اعتبار نظام است می فرماید چه بسا مسامحه و سهل انگاری در برخی مواقع گناه کبیره به حساب می آید و عوارضی پیدا می کند که غیر قابل جبران است؛ با به عنوان مسلمان وظیفه داریم به تکلیفی که این مرجع تقلید بزرگ برای ما اعلام کرده عمل کنیم.

 

وی با بیان این که دشمنان با تمام وجود می خواهند ما پای صندق های رأی نیاییم، گفت: تا امروز ما در برابر این خواسته آنها مخالفت کردیم و باید این راه را مانند گذشته ادامه دهیم؛ وقتی آنها با همه امکانات تلاش می کنند مردم را از صحنه دور کنند ملت ما باید پاسخ مناسب به آنها بدهد و حضور خود را در صحنه اعلام کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر این که انتخابات حق مردم است، بیان داشت: هر فردی یک رأی دارد و به اندازه آن باید اثر گذار باشد؛ هرکس در انتخابات شرکت نکند خودش از این کاروان و مجموعه عظیم در حال حرکت عقب می افتد.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به این که حضور گسترده مردم مقبولیت و مصونیت نظام را تقویت می کند، گفت: این نشان می دهد که که مردم نظام و آرمان هایش را قبول دارند و در کنار آن ایستاده اند؛ هر اندازه حضور بشتر باشد آزادی بیشتر است و این مهم به فرد منتخب قدرت داده و نظام را برای رسیدن به آرمان های بلندش کمک می کند.

 

آیت الله ایمانی با اشاره به این که انتخابات در دنیا ملاک و معیار دموکراسی است، خاطرنشان کرد: جهان امروز انتخابات را به عنوان نماد دموکراسی می داند بنابراین هرچه حضور در آن بیشتر باشد نشانه این است که دموکراسی در آن کشور بهتر پیاده شده است؛ ‌این که در کشور آمریکا میزان حضور همواره کمتر از 50 یا 40 درصد است، نشان می دهد آنها که داعیه دار دموکراسی هستند نتوانسته اند در کشور خود به آن تحقق بخشند./928/ت302/ج

ارسال نظرات