۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۷۱۳۶۵

افتتاح نمازخانه در یکی از بزرگترین فرودگاه‎های آمریکا

خبرگزاری رسا ـ مقامات یکی از بزرگترین فرودگاه‎های آمریکا در شهر سانفرانسیسکو اعلام کردند که مسافران و رانندگان تاکسی مسلمان می توانند از این پس اعمال عبادی خود را در نمازخانه این فرودگاه به جای آورند.
فرودگاه سان فرانسيسکو آمريکا صاحب نمازخانه شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو که یکی از بزرگترین فرودگاه های آمریکا به شمار می رود به تازگی دارای نمازخانه شده است.

 

این تصمیم به دنبال درخواست یکی از راننده تاکسی های مسلمان فرودگاه صورت گرفت که خواسته بود مقامات فرودگاه جایگاه مشخصی را به عنوان نمازخانه اختصاص دهند.

 

بسیاری از رانندگان تاکسی مسلمان که ساعت های زیادی از روز را در فرودگاه سپری می کنند برای به جا آوردن نماز و عبادات خود در فرودگاه با مشکل دست به گریبان بودند.

 

استفاده از دستشویی های داخل فرودگاه برای گرفتن وضو یکی از مشکلات بزرگ رانندگان تاکسی مسلمان بود که اعتراض بسیاری از مسافران را نیز به همراه داشت.

 

مقامات فرودگاه به همین دلیل تصمیم گرفتند که چندین شیر آب و امکانات شستشو در زیرزمین فرودگاه تعبیه کنند تا مسلمانان بتوانند برای گرفتن وضو از آن استفاده کنند.

 

قانون ایالتی و فدرال آمریکا شرکت ها را ملزم می کند که شرایط مناسبی برای کارمندان خود فراهم کنند تا آنها بتوانند به انجام فرایض دینی خود بپردازند. مقامات فرودگاه سان فرانسیسکو نیز از تمایل خود برای ایجاد ارتباط بهتر با کارمندان مسلمان خبر داده اند.

 

این در حالی است که گروه های افراطی و راستگرا اعتراض خود را به این اقدام نشان داده و اعلام کرده اند که مقامات فرودگاه حق ندارند مالیات های مردم آمریکا را به این ترتیب هزینه کنند.

 

آمارهای غیررسمی نشان می دهند که بین 6 تا 8 میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می کنند./990/

ارسال نظرات