۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۷۱۳۶۷
به بهانه تامین امینت در افغانستان؛

آیساف: سال 2018 زمان خوبی برای خروج است

خبرگزاری رسا ـ قرار است در سال 2014 آخرین سربازان رزمی ناتو با افغانستان خداحافظی کنند. البته تا آخر این ماه رهبری تامین امنیت در سرتاسر افغانستان به نیروهای افغان واگذار می شود.
جنرال جوزف دنفورد فرمانده نظامياني خارجي در افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی گفت: فرمانده نیروهای خارجی، آیساف در افغانستان گفته است برای حفظ دستاوردهایمان لازم است 5 سال دیگر در این کشور حضور داشته باشیم تا نیروهای امنیتی افغان بتوانند امنیت کامل این کشور را تامین کنند.
ژنرال جوزف دنفورد در دیدار با نظامیان آلمانیِ حاضر در ولایت شمال شرقی قندوز گفت: دستاوردهای ما در دهه گذشته زیاد بوده است اما هنوز ریشه دار نمی باشد. برای برقراری صلح و ثبات در این کشور نیز باید با طالبان گفتگو کنیم.
به گفته بی بی سی؛ روز به روز حضور نظامیان بین الملل درافغانستان کمرنگ تر می شود. همچنین قرار است در سال 2014 آخرین سربازان رزمی ناتو با افغانستان خداحافظی کنند. البته تا آخر این ماه رهبری تامین امنیت در سرتاسر افغانستان به نیروهای افغان واگذار می شود.
فرمانده آیساف در پایان گفت: ما در این کشور پیشرفت زیادی داشته ایم اما به مرحله ای نرسیده ایم که بگوییم این دستآوردها دائمی هستند بنابراین بهتر است ما به جای 2014 به فکر خروج در سال 2018 باشیم. ما می توانیم در این 5 سال فرصت کافی پیدا کرده و از این دستاوردها دفاع کنیم./ 1421/
9161/خ

ارسال نظرات