۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۷۱۴۱۷
با حضور وزیر ارشاد؛

فیلم سینمایی یوسف هور رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ فیلم سینمایی یوسف هور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهواز رونمایی شد.
مراسم رونمايي از فيلم سينمايي يوسف هور در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فیلم سینمایی یوسف هور با موضوع زندگی شهید علی هاشمی، شامگاه سه شنبه، 22 خرداد ماه با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید جعفر حجازی استاندار خوزستان، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در تالار آفتاب اهواز رونمایی می‌شود.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، زمان آغاز ساخت این فیلم را آبان ماه سال 90 عنوان کرد و گفت: فیلم نامه این فیلم بر اساس اسناد و کتاب های موجود و خاطرات فرماندهان جنگ از هشت سال دفاع مقدس، نوشته شده است.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این فیلم اظهار داشت: داستان فیلم یوسف هور درباره بخش‌هایی جالب از زندگی، مبارزات و شهادت سردار شهید «علی هاشمی» در منطقه هور است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که فیلم پس از دریافت پروانه نمایش در هفته دفاع مقدس اکران خواهد شد، ابراز داشت: فیلم یوسف هور را جهت شرکت در جشنواره های خارج از کشور با موضوع مقاومت ارسال خواهیم کرد تا از این طریق فیلم در دیگر کشور ها اکران شود.

لازم به ذکر است، زمان آغاز تولید فیلم «یوسف هور» که به نویسندگی و کارگردانی «علی اصغر شادروان» و تهیه‌کنندگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صورت گرفت، آبان‌ماه سال 90 تا خرداد 91 بوده است.

این فیلم سینمایی برداشتی از زندگی شهید علی هاشمی است و در این فیلم آرش مجیدی نقش شهید علی هاشمی را ایفا کرده و دیگر بازیگران این فیلم سینمایی از هنرمندان خوزستانی هستند.

بنابر این گزارش، پخش بخش‌هایی از فیلم سینمایی «یوسف هور» و رونمایی از کتاب چهل سال تاریخ سینمای خوزستان تألیف علی ‌نقی طاهری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان این مراسم، از دست اندرکاران فیلم سینمایی یوسف هور تقدیر شد.

گفتنی است، شهید علی هاشمی از فرماندهان سپاه در جبهه جنوب بود که از ابتدای جنگ حضور فعالی در جبهه های حق علیه باطل داشت.

شهید علی هاشمی، با استفاده از ظرفیت‌های منطقه و عشایر هور به عنوان ابزارهای اصلی توانست در عملیات خیبر نقش‌آفرینی کند.

پیکر مطهر این شهید پس از سال ها در ابتدای سال 89 به آغوش همرزمان و خانواده بزرگوارش بازگشت و در مراسمی باشکوه تشییع شد./9464/پ202/غ

ارسال نظرات