۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۷۱۵۴۷
استاد قرائتی:‌

به فردی که دشمن تایید می کند رای ندهید/ انتخابات قله عدالت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از انتخابات به عنوان قله عدالت نام برد و با بیان ادله وجوب شرکت در انتخابات، از مردم خواست به فردی که دشمن او را تایید می کند رای ندهند.
حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در برنامه درس هایی از قرآن کریم که از شبکه اول سیما پخش شد، حضور در انتخابات را نوعی حق سیاسی، ‌اجتماعی و شهروندی دانست و تاکید کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی افزون بر حق، تکلیف شرعی، ملی و اطاعت از امام،‌ رهبری و مراجع تقلید است.

 

وی با بیان این که رای دادن فرار از بی تفاوتی و مصداق بارز عمل صالح و نشانه وفاداری به دین، ارزش ها و انقلاب اسلامی است، گفت: هرچه حضور ما در انتخابات باشکوه تر باشد دشمنان ما عصبانی تر خواهند شد، اما اگر میزان مشارکت کم باشد دشمنان شاد می شوند.

 
بوق های استکباری منتظرند ببیند ملت ایران روز جمعه چه می کند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که بی توجهی به مساله انتخابات حماقت و شرکت در انتخابات نوعی تکمیل رسالت و پاسداری از انقلاب، خون شهدا و آرمان های والای انقلاب و امام راحل است، ابراز داشت:‌ ما برای به ثمر نشستن این انقلاب و حفظ آن خون های زیادی داده ایم.


وی یادآورشد:‌ تمام رسانه ها و بوق های استکباری منتظر هستند ببینند ملت ایران در روز جمعه چه می کنند؛ از این رو حضور گسترده و باشکوه مردم نیش دشمن را بی اثر خواهد کرد و روزنه نفوذ آنان را خواهد بست.

 

انتخابات قله عدالت است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی انتخابات را قله عدالت نامید و با تاکید بر این که صندوق های رای امانت است و دست اندرکاران اجرایی و نظارتی باید پاسدار این امانت باشند، از انتخابات به عنوان عرصه آزمایش نامزدها یاد کرد.

 

وی افزود: نامزدها باید به رای مردم احترام بگذارند؛ این که گفته شود اگر مردم به من رای دادند بصیر هستند و اگر رای ندادند نا آگاه هستند این نامردی و نادرست است؛ در اوائل انقلاب اسلامی نیز رییس جمهوری که امروز فراری و در خارج ساکن است این سخن را به زبان آورد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری امانت است و باید این امانت را به اهل آن و کسانی که شایستگی لازم دارند سپرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مردم در رای دادن دقت کنند، تاکید کرد:‌ در انتخابات باید مراقب باشیم و با توجه و تحقیق رای دهیم؛ چراکه باید روز قیامت پاسخگوی رای خود باشیم.

 

در رای دادن به فرد اصلح باید به دو معیار تخصص و تعهد به صورت تؤامان توجه کرد

وی با تاکید بر این که در رای دادن به فرد اصلح باید به دو معیار تخصص و تعهد به صورت تؤامان توجه کرد، گفت:‌ باید به فردی رای داد که به محرومان توجه داشته و محرومیت را درک کرده باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که باید به فردی رای داد که الگوی او شرق و غرب نباشد، گفت:‌ فردی باید رییس جمهور شود که به نا اهلان توجه و اعتماد نکند.

 

به کسی که دشمن تایید می کند رای ندهید

استاد قرائتی خاطرنشان کرد: اگر دیدید دشمن و آمریکا کسی را تایید می کند ضد آن عمل کنید و به او رای ندهید.

 

وی وعده های دروغ ندادن را ملاکی دیگر در انتخاب رییس جمهور اصلح دانست./924/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات