۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۷۱۵۵۲
در پی انتقاد شدید اتحادیه اروپا از دولت ترکیه؛

اردوغان به معترضان اولتیماتوم 24 ساعته داد

خبرگزاری رس اـ با کشته شدن یک معترض دیگر به خاطر شدت جراحات، تعداد کشته شدگان به 4 معترض و یک مامور پلیس افزایش پیدا کرده است.
اعتراضات مردم در ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی گفت: نخست وزیر ترکیه می گوید صبر دولت لبریز شده و برای آخرین بار به معترضان در پارک گزی نزدیک میدان تقسیم استانبول هشدار داده است که باید این پارک را تخلیه کنند.
در همین حال حزب حاکم در ترکیه، حزب عدالت و توسعه گفته است که آماده ایم آینده پارک را به همه پرسی بگذاریم. بخشی از اعتراض کنندگان این اقدام را عقب نشینی دولت می دانند.
به گفته بی بی سی؛ روزهاست که طرح ساخت و ساز در این پارک معترضان و پلیس را رودرروی هم قرار داده است. با کشته شدن یک معترض دیگر به خاطر شدت جراحات، تعداد کشته شدگان به 4 معترض و یک مامور پلیس افزایش پیدا کرده است.


گفتنی است مقامات اتحادیه اروپا در بیانیه ای، از نحوه مدیریت دولت اردوغان و برخورد پلیس با معترضان انتقاد شدیدی کرده اند. اردوغان نیز در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا گفته است: اینها چه کاره اند که ما را قضاوت می کنند. این مصوبه پارلمان اروپا هیچ اهمیتی برای ما ندارد زیرا ما عضو اتحادیه اروپا نیستیم.
دولت ترکیه از مطبوعات خارجی انتقاد کرده و گفت: ترکیه کشوری دموکراتیک است. ناآرامی های ترکیه را باید با اعتراضات در نیویورک و لندن مقایسه کرد نه با کشورهایی که شاهد بهار عربی(بیداری اسلامی) بوده اند./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات