۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۷۱۶۱۷

انصراف 19 کاندیدای شورای اسلامی شهر تبریز

خبرگزاری رسا ـ فرماندار تبریز اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار موجود در ستاد انتخابات، 19 نفر از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز انصراف داده اند.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود چمنی، فرماندار تبریز امروز پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران به ارایه آخرین وضعیت انتخابات شهر تبریز پرداخت و اظهار داشت: بنابر آخرین اعلام ستاد انتخابات شهر تبریز، 19 نفر از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز انصراف داده اند.


وی با بیان این‌که با انصراف این تعداد هم اکنون 404 نفر برای رقابت در انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز در صحنه حضور دارند، خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های به عمل آمده با شعب اخذ رای در شهر تبریز اسامی افراد انصرافی از لیست نامزدهای انتخاباتی این شهر حذف می شود که مردم نیز باید در نوشتن اوراق رأی نهایت دقت را داشته باشند.


چمنی ادامه داد: مجموع داوطلبان شورای اسلامی شهر تبریز 488 نفر بود که از این تعداد 49 نفر تاکنون با مراجعه به فرمانداری انصراف کتبی خودشان را اعلام کرده اند و یک نفر نیز روز گذشته توسط هیأت مرکزی شوراهای اسلامی تایید شد که با این حساب امروز 404 نامزد برای کسب 21 کرسی شورای اسلامی تبریز رقابت خواهند کرد.


اوراق تبلیغاتی نامزدها در محل شعب اخذ رأی امحاء می شود


محمدعلی نصرتی، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعب و اطراف در ورودی و خروجی وجود داشته باشد و در صورت مشاهده امحاء می شود.


وی ادامه: براساس اطلاعیه شماره سه ستاد انتخابات وزارت کشور در صورت وجود اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی در محل شعبه اخذ رای به سرعت امحاء می شود، همچنین اگر در طول زمان رای گیری آثار تبلیغاتی از رای دهندگان در شعبه اخذ رای باقی بماند آنها نیز امحاء خواهد شد.


اداره ثبت احوال، استان آماده صدور شناسنامه المثنی است


اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی، امروز 24 خرداد روز رأی گیری دایر بوده و آماده صدور شناسنامه المثنی و یا اعلام شماره ملی به همه شرکت کنندگان در انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری است.


بنابر این گزارش، طبق هماهنگی های به عمل آمده ستاد انتخابات استان با اداره کل ثبت احوال، آن دسته از مردم که به هر دلیل، شناسنامه در اختیار نداشته و نیاز به شماره ملی یا شناسنامه المثنی دارند، می توانند از طریق این اداره کل، اقدام کنند.


گفتنی است، همزمان با سراسر کشور امروز در آذربایجان شرقی نیز فرآیند رای گیری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت و هرگونه تمدید احتمالی در مدت زمان رای گیری، با تصمیم و ابلاغ وزیر محترم کشور صورت خواهد گرفت./935/پ203/س

ارسال نظرات