۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۷۱۸۸۰

چند خبر انتخاباتی از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ فعالیت خبری 60 خبرنگار و عکاس خبری در انتخابات آذربایجان غربی، برگزاری مسابقه عکس انتخابات و حماسه سیاسی و رسیدگی 569 بازرس بر روند انتخابات استان از جمله اخبار کوتاه انتخاباتی آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سیدحمید ساداتی، مدیرکل روابط عمومی استاندار آذربایجان غربی از پوشش خبری انتخابات 24 خرداد، توسط 60 خبرنگار و عکاس خبری خبر داد و گفت: این تعداد خبرنگار از روزنامه های سراسری، هفته نامه های محلی و نمایندگان خبرگزاری ها در استان تمام اخبار انتخابات را به صورت سریع و دقیق پوشش می دهند.


وی اضافه کرد: این خبرنگاران از دقایق اولیه انتخابات، به پوشش اخبار مشغول هستند و به صورت لحظه به لحظه اخبار را منعکس می کنند.

 

ساداتی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای انعکاس اخبار انتخابات در استان فراهم شده است.

 

برگزاری مسابقه" انتخابات و حماسه حضور" در آذربایجان غربی


کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد انتخابات آذربایجان غربی به منظور جاودانه نگه داشتن صحنه های حضور مردم در 24 خرداد ماه روز انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین میاندورهای مجلس خبرگان در آذربایجان غربی و خلق حماسه سیاسی مسابقه عکاسی برگزار می کند.

 

متقاضیان می توانند آثار خود را در یک لوح فشرده حاوی حداکثر پنج عکس تا مورخ بیست و هفتم خرداد ماه به واحد سمعی و بصری روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی ارسال کنند.

 

بعد از داوری به سه عکس برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

 

همچنین در صورت تایید عکسها از جنبه فنی و هنری توسط هیات داوران نمایشگاه عکس از آثار ارسالی دایر خواهد شد.

 

رسیدگی 569 بازرس بر روند برگزاری انتخابات آذربایجان غربی


محمد طالبی، رییس هیات بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: 569 بازرس، سربازرس و بازرسان ستادی بر روند برگزاری انتخابات در این استان نظارت دارند.

 

وی ادامه داد: از این تعداد 552 نفر در شعب و پای صندوقهای اخذ رای بر روند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان نظارت و بازرسی می کنند و 17 سربازرس نیز به شهرستان های استان اعزام شده اند.

 

طالبی با اشاره به اینکه تا کنون مشکل خاصی در خصوص روند اجرای انتخابات توسط بازرسان گزارش نشده گفت: در مناطق صعب العبور نیز با هر صندوق یک نفر بازرس همراهی می کند.

 

رییس هیات نظارت بر انتخاباتآذربایجان غربی اظهار داشت: بازرسان و عوامل بازرسی این دوره از انتخابات در سطح استان با برگزاری دوره های آموزشی و تشریح قوانین و موضعات با همه موارد قانونی آشنا بوده و در صورت تخلف در هر یک از شعب برخورد قانونی لازم انجام می شود.

 

طالبی، نظارت دقیق و مستمر بر روند برگزاری انتخابات و جلوگیری از بهانه تراشی های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی از جمله اهداف مهم بازرسی انتخابات در آذربایجان غربی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه برگزار کنندگان انتخابات از بطن و متن مردم و از متدینین جامعه هستند و همچنین با اتخاذ تدابیر لازم، اعمال هر گونه سلیقه و نظری در انتخابات عملا ناممکن است اما برای اطمینان خاطر مردم، بازرسان انتخابات باید به نحو احسن به وظایف خود عمل کند./936/د103/س

ارسال نظرات