۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۷۱۹۵۱
امام جمعه شوش:

مرکز پژوهشی شیعه در شوش دانیال راه اندازی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوش در بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان شوش گفت: کتابخانه های عمومی پایگاه مهمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی هستند.
حجت الاسلام سيد محمد امام، امام جمعه شوش، عضو شوراي حوزه علميه خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد امام، امام جمعه شوش، صبح امروز در بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان شوش بر گسترش تعاملات مراکز فرهنگی و مذهبی  با یکدیگر تأکید کردند.                                                                 

امام جمعه شوش با اشاره به هجوم رسانه های غربی به فرهنگ ایرانی، اسلامی، کتابخانه های عمومی را پایگاه مهمی برای مقابله با این تهاجم دانست و خاطرنشان کرد: وجود ظرفیت های غنی فرهنگ شیعه موجب پیشرفت و توسعه کشور است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که دشمن با نحله های فرهنگی مذهبی به ویژه وهابیت می خواهد فرهنگ شیعه را مخدوش و جوانان را از آن دور کند، تصریح کرد: وظیفه داریم تا با این تهاجم مقابله کنیم.

وی برای مقابله با این تهاجم، ظرفیت کتاب و مطالعه بسیار مناسب خواند و پیشنهاد داد که با همکاری دفتر امام جمعه، اداره کتابخانه های عمومی و اداره حج و اوقاف، کتابخانه فقه جعفری و مرکز پژوهشی شیعه در شهرستان شوش دانیال(ع) راه اندازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین امام افزود: در این زمینه اعلام آمادگی می کنیم و اداراتی که در این زمینه می توانند یاری رسان باشند بیایند تا این مرکز و پایگاه با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی راه اندازی شود.                                                                                            

امام جمعه شوش با بیان این که منابع کتابخانه های عمومی باید تقویت شود و از کتابهای مورد نیاز نسل جوان در زمینه های علمی، تاریخی، مذهبی، سیاسی در مخزن کتابخانه موجود باشد، ابراز داشت: کتابداران هم می توانند با تسلطی که به کتابها و منابع دارند می توانند به اعضا و مراجعان در انتخاب کتاب خوب و مناسب کمک کنند./9454/د101/غ

ارسال نظرات